Altın Fiyat Tahminleri ve Yorumlar

Konu Bilgisi 24 Kas 2009 Editör admin, Kategori Altın Fiyat Tahmin Panosu.

Altın fiyatları ve piyasası ile ilgili sorular, aynı zamanda yorumların yer aldığı sayfadır. Sayfa üzerinden bilmek istediklerinizi veya tahminlerinizi aktarabilirsiniz. Sayfada soru sormadan önce öncelikle siteyi dolaşmanız önerilir. Sitemizde her sorunun cevabı bulunmaktadır. Eski yorum sayfası dolduğu için yeni sayfa açılmıştır. Eski Sayfayı görmek isteyenler buradan ulaşabilirler.


223 Yorum Yapıldı

lapero  26 Kas 2009

bu acayip yükseliş sonunda acı bir iniş yaşanır mı acaba ? ben düşmesini bekliyorum ve bence 49-50 seviyesine geri düşer sonra tekrar yükselir diye bekliyorum. al sat yapıyorum biliyorsunuz. satmalı mıyım ? yoksa bu alıp başını gitme devam eder mi ? acaba altın 1 yılda 4 katı olacak haberleri gerçekleşiyor mu ?

sedat  26 Kas 2009

bu sabah saat 6.30 da altinin onsu 1195 dolar oldu. altin almak isteyen arkadaslar 1200 dolar psikolojik direnc seviyesi gecilmeden alim yapmanizi önermiyorum. bu seviye gecildigi taktirde alim yapabilirsiniz. cünkü yeni hedefi 1500 dolar olacaktir.

önümüzdeki aylarda hindistan, rusya, cin ve berazilya gibi ülkeler altin rezervini yükseltmek icin altin alimi yaparlarsa 2010 altinin yili olacak ve 2010 sonu altinin onsunun 2000 dolar olmasi hicte süpriz olmayacaktir.

hayirli kazanclar dilerim.

admin  28 Kas 2009

Sayın Lapero, mutlaka bir seviyeden sonra bir gevşeme yaşanacak fakat şuanda zirveyi 57 TL sayıp çok fazla düşüş olma ihtimali zayıf görünüyor bekleyip göreceğiz. Şuan altın bozdurmak seçiminize kalmış bozmayın diyemem çünkü fiyatlar yüksek. Fakat daha yükselme olasılığıda bulunmaktadır bunu düşünmek gerekir. Altın 1 yılda 4 katına çıkma gibi bir durum olamaz daha öncede yazmıştık. Bu yükselişte anormal yükselişler değildir.

özgür  30 Kas 2009

her yıl da oldugu tahmını tarıhlerımız de yasananlar yasanıyor her sene agustos ve subat ayları arasın da yukselıs sut ve temmuz ayları ıcerısın de dusus donemlerı olarak gozlemlıyoruz admın ne dersınız:???

orçun  01 Ara 2009

Merhaba Sayın Admin ,

47.02 seviyesinden kademeli olarak 1.000 gr altın aldım.Şu an seviyenin 57 tl olması neticesinde kar etmiş durumdayım. Altınım şükürler olsun ki kısa vadede bana lazım değil , Bu sebeple bozdurmayı düşünmüyorum. Sizin Altının orta vadeli geleceği için önerilerinizi çok önemsiyorum .Bunlar nedir ?

admin  01 Ara 2009

Sayın Özgür, son yıllarda söylediğiniz gibi bir durum hakim. İstatistiklere baktığımızdada bunu görüyoruz. Kışa girişte ve ortalarında bir yükseliş, yaza girişte ve içinde bir düşüş yaşanıyor. Talep ve arz dengesi bu şekilde devam etmesinden kaynaklanıyor.

Sayın Orçun, Şuan fiyatlar yüksek olduğu için bozdurmayın diyemem seçime kalmış bir durum söz konusu. İhtiyaç olmadıktan sonra ben altında kalmanın daha yararlı olduğunu düşünmekteyim fakat sıkı takipçiyseniz yükselişte bozdurup, düşüşte alım yapmak oldukça güzel kazançlar sağlıyor. Şuan fiyatlarda büyük bir düşüş yaşanma ihtimali zayıf fakat bir seviyeden sonra mutlaka düşüş eğilimine girecektir. Fakat hangi rakamdan sonra düşüşe girecek bu zirve rakamını bilmek malesef zor. Biraz şans gerektiriyor.

ahmet mustafa  01 Ara 2009

SAYIN admin ben fiyatı 50 tl iken gram altın aldım banka üzerinden şuan karım iyi sizde biliyorsunuz altın yükselip düşüyor. sizce şuan satmak için fiyatlar iyimi yoksa dahada beklemeli miyim. çünkü yüksekken satıp düşünce tekrar almak istiyorum. teşekkür ederim kolay gelsin.

ayşe can  01 Ara 2009

İlk öncelikle şunu belirteyim:Sizlerin yorumları benim için çok önemli.
Yaklaşık 3 yıldır çeyrek altın birikimi yapmaktayım.Özellikle şu dönemlerde veya en geç 1 ay içinde hepsini bozdurmayı ve düştüğü anda tekrar almayı düşünüyorum.Fakat biraz kararsızım.Şuan için acil nakit ihtiyacımda yok.SİZCE BOZDURAYIM MI? Yoksa BEKLEMEYE devam mı edeyim?

Uğur K.  01 Ara 2009

Arkadaşlar selam.

Altın fiyatları bahsettiğim seviyelere geldi. Ay sonu 1200 ler test edilir demiştim,şu anda 1195 düzeyinde. Ama emin olun ki bu seviyede aşılacak ve 2 haftaya kadar 1200 geçilir. Bu seviyede gelgitler olasıdır ve tavsiyem 1200 öncesi alım yapıloması yönündedir. 1200 ü geçmesini beklemek bile bile lades demektir. Yıl sonu 1300 ler önceki tavsiyelerimde de belirttiğim gibi hala geçerlidir,göstergeler buna işaret ediyor.

Dolar hafif yükselme eğilimine girdi. Bunun nedeni ise ABD dış ticaret tahsilatı yapıyor ve Dubai world olayı yani temporary bi durum.Birkaç güne kalmaz tekrar inişe geçer 1450 ler görürüz. Bu çıkışlar ve ardından inişler altın için pozitif değer yaraTIR.

Bu güne kadarki tavsiyelerimi dikkatle takip edenler ne demek istediğimi gayet iyi anladılar.

Sn. admin beyinde değerli yorumlarını dikkate almanızı tekrar öneriyorum.

Herkese bol kazançlı günler.

Uğur K.

sedat  02 Ara 2009

altinin onsunda 1200 kritik seviyesi bu sabah cok sert bir sekilde gecildi. bu cok önemli direnc noktasinin gecilmesi ile altinin önü acilmis oldu.

hayirli kazanclar dilerim.

kararsız  02 Ara 2009

admin bey iyi günler altını 50 den almadım şimdi altın başını aldı gidiyor bu fiyattan alınırmı kar amacıyla yatırım yapmak istiyorum aralık sonunda düşecek diyorlar doğrumu

mahmut yağmur  02 Ara 2009

mrb admin bey..elimde bi miktar altın var yazdan kalma..yalnız bozdurup bozdurmama konusunda karasızım.yani ha bozduracam bakıyorum biraz daha yükselmiş.yani beklememi tavsiye edermısınız bı kaç gun daha..şimdiden teşekurler

hasan tahsin  03 Ara 2009

ben 15 aralıkta altın bozdurmak durumundayım ödemem var acaba aralık 15 teki borçlarımı erteleyip ocağı beklemelimiyim şimdiden teşekkür ederim kolay gelsin

cg  03 Ara 2009

Sn.Admin,
Şu an elimde mevcut olan çeyrek altınlarımı ve bilezikleri bankaya götürüp teslim etsem,bir kaybım olmadan orada altın hesabı açtırabilir miyim ?

liberal  03 Ara 2009

sayın admin görüşüme katılırmısınız bilmem ama ;arkadaşlar altının gram fiyatı 65 tlyi zorlayacağı söyleniyor önümüzdeki bir ay içerisinde .bence şu anda bile altın almak karlı ancak bir kısım paranızı da nakitte tutun dediğim gibi 65 tl olacağı bazı gayri res.mi makamlarca söyleniyor önümüzde ki bir ay içinde bana kalırsa 63 tl ye çıkınca satış yapın derim

erkan  04 Ara 2009

sayın admin öncelikle değerli yorumlarınız için teşekkürler. benim sorum şu. sizin sitenizde çeyrek altının fiyatına baklıdığı zaman alışla satış arasındaki fark 6 lira düzeyinde. benim yaşadığım yerde ise kuyumcuların alış fiyatıyla satış fiyatı arasındaki fark 2 lira düzeyinde. bu direk olarak yatırımcıya yansıyor hangisi daha doğru sizce.

yusuf  04 Ara 2009

merhaba admin bey,
Sizin yorumlarınızı önemsiyorum ve takip ediyorum.Sizce 2 gündür bir düşüşe geçen altının seyri önümüzde ki günlerde seyri ne olur.

admin  04 Ara 2009

Sayın Ahmet Mustafa, söylediğiniz gibi yapmak mantıklı ama en iyi zamanları yakalamak biraz şans işi. Şuan fiyatlar yüksek hafif düşüşler yaşanmaya başladı. Bozdurmak seçiminize kalmış. Fiyatlarda düşüşün devam edip etmeyeceğini malesef işin içinde olsakta net şekilde bilmemiz pek mümkün değil.

Sayın Ayşe Can, fiyatlarda düşüş yaşanıyor yukarıda yazdığım gibi şuan bozdurmak seçiminize kalmış. Fiyatlar bozdurmak için uygun diyebiliriz. Düşüş devam ederse sizin için iyi olabilir şuan bozdurmak.

Sayın Kararsız, 2 gündür fiyatlarda gevşeme yaşanıyor Aralık sonu için şuan yorum yapmak pek doğru olmaz. Net şekilde yakın zaman için yapılan yorumlar pek doğruyu yansıtmaz, sizi yanlış yönlendirmelere sebep olur. Şuan alım almanın bir avantajı yok gibi görünüyor gevşeme yaşansada fiyatlar yüksek.

Sayın Mahmut Yağmur, en üst seviyeyi yakalamak şans işi. Yani fiyatlar yükseldikçe zirveye geldiğinde zirve budur diye bilme durumumuz olmuyor. Şuan satış yapmak seçime kalmış fiyatlarda düşüş yaşanıyor yalnız düşüşün devam edip etmeyeceğini birlikte göreceğiz. Şuan piyasaya dair net şekilde yorum getirmek doğru olmaz. Tahminler mutlaka yapılır fakat yanıltıcı olabilir.

Sayın Hasan Tahsin, yukarıdaki sorularda aynı yönde onları okursanız sizede ışık tutacaktır, bozdurmak seçiminize kalmış diyebiliriz. Fiyatlarda düşüşler yaşanmakta uzun süre ardından.

Sayın Cg, söylediğiniz gibi altın hesabı açılmamaktadır. Yani bankaya altın götürdüğünüzde ancak size kasa verebilirler bunun dışında bankada altın hesabı açmak istiyorsanız sitemizde yan menüde banka altın hesapları makalesini okursanız size yardımcı olacak konudur.

Erkan bey, sorunuza dair ekstra yazılar sitemizde mevcut fakat buradan tekrar bir açıklama getireyim. Kuyumcular odası kuyumculara tavsiye altın fiyatları belirlemekte ve kuyumculara bildirmekte. Bu fiyatlar sitemizdede yansıtılan fiyatlardır. Yalnız kuyumcular bu fiyatların içinde yer alan cüzzi kâr paylarından hafif indirimler yapabiliyor iç piyasadaki altın fiyatlarına göre. Bu sebeple ufak farklılıklar oluşabiliyor. Normal şartlarda sitemizde yer alan fiyatlar ideal normal en güncel fiyatlardır.

Yusuf bey, bu düşüşün geçici olup olmadığına dair yorum getirmek, düşüş devam eder veya fazla sürmez demek sizi tatmin edebilir fakat emin olun piyasaya dair yakın zaman için böylesine net yorum getirmek doğru değil. Yani bizde bilemeyiz. kendi şahsi tahminlerimide yazmam kimseye birşey kazandırmaz ve yanlış yönlendirmelere sebep olabilir.Bekleyip göreceğiz.

ELİF  05 Ara 2009

Değeli Admin Bey, bir bankada altın hesabım var, sürekli takip ediyorum.24 ayar altının satış fiyatı piyasadan yüksek, alış fiyatı piyaadan düşük, alış-satış arasında da 3-4 tl fark oluyor Bu bankacılık etiği mi? Neye dayanarak bu uçurumu yaratıyorlar? Hem paramı kullanıyorlar, hem de karımdan kar elde ediyorlar. Ayrıca 1/995 ve 1000/1000 ne demek? Lütfen, yorumunuzu bekliyorum, size şimdiden teşekkür ederim.

yusuf  05 Ara 2009

Sayın Admin, dün altında çok keskin düşüşler oldu 1.220 sevilerinden 1150 sevileri gördü bir anda.Altını bu denli çabuk şekilde düşüren nedir? teşekkür ediyorum.

admin  05 Ara 2009

Elif hanım, kullandığınız bankaya ilişkin fiyatlar piyasa üzerinde ise pek doğru değil başka bankaları incelemenizi tavsiye ederim bu durumda. Arada en az fark olan bankayı tercih etmeniz sizin için daha iyi olacaktır yalnız arada mutlaka belli bir fark olacaktır bu kaçınılmaz. 1000 altının işlenmemiş halinin milyem olarak değeridir. 1/995 te 1 gram has altın anlamını taşımaktadır.

Yusuf bey, net şekilde bilemeyiz düşüş eğilimindeki sebebi fakat yorumlayacak olursak fiyatların yükselişi sonrasında altın bozduranlarda artış olduysa piyasalarda altın fazlalaştıysa bu sebep olmuş olabilir. Sonuçta fiyatlardaki değişiklikler arz ve talep doğrultusunda değişmektedir.

Uğur K.  06 Ara 2009

Selam arkadaşlar.

Altını olan arkadaşlar sakın panik yapmasınlar, altın 1200 seviyesini test etmektedir. Piyasada müthiş bir baskı var. Kuyumcular odası bir yandan mücehveratçılar derneği bir taraftan manipülasyon yapılıyor.

Fiyatlarda bu tip sert bir düşüş değilde daha yumuşak iniş çıkışlar bekliyordum.Ancak piyasalardaki yapay olumlu hava etkisiyle yükselen borsa ve düşüşteki dolar nedeniyle sert hareketler olası.

Yukarıdaki mesajımda da ( 1 ARALIK 09 ) belirttiğim gibi altın 1200 seviye direncini 1-1,5 hafta içerisinde koyar.

Tekrarlıyorum,akabinde hedef 1300 tür.

Borsa önümüzdeki hafta kar satışları ve olumlu havanın durağanlaşması neticesinde düşüşe geçecek,dolar 1,45-1,46 seviyelerine inecektir.

Saygılarımla,

Uğur K.

ali  07 Ara 2009

sayın admin,ugraşılarınız bilgilgileriniz icin teşekkürler.bir banka hesabımda 1 kg altınım vardı.53,00 lr dan bozdurdum.sürekli yükseldi.bu günitibari ile düşüşü devam ediyor,daha düşermi alım bu fiyattanda yapıla bilirmi

alpergndz  07 Ara 2009

ben cuma günü öğleyin bozdurdum ne var ne yoksa baktım düşüş vardı sattım.cuma sabahı 57,7 idi öğleyin 57,2 den bozdurdum garantideki gram altın hesabımı.şimdi banka alış 54,7 banka satışı 55,2…

Allah tan bozdurmuşum…artık altın zirveden çok kötü düştü geçen perşembe 58 leri görmüştü…

arzu__  07 Ara 2009

Altının düşüşü nereye kadar olur?örneğin çeyrek 75e düşer mi?

ali  07 Ara 2009

sayin admin altina yatirim yapmak istiyorum. suan beklemelimiyim? bana hangi zamani tavsiye edersiniz? ve altin fonu nasil altin almakla es degermi sizce? tesekkürler

memduhbey  07 Ara 2009

sayın yatırımcılar
b tipi değişken fondaki paramı bugün bozdurdum
yarın o parayla altın alacağım. yatırım fonu getirisi yıllık % 10 bile değil. Altında ise beklediğim geri çekilme son bir kaç gündür yaşanıyor diye düşünüyorum. Ayın Admin ve K’nın yorumlarını oldukça gerçekçi buluyorum.

özgür  07 Ara 2009

bu acaıp yuklselısın sonunda kı acaıp ınıs ıste yanlız ındıkten sonrada normal yıllık seyrıne gerı donecektır her yıl boyle oluyor :)

Feride  08 Ara 2009

Sn.Admin,
Sitenizi uzun zamandır takip etmekteyim yorumlarınızın yatırımcılar için önemli olduğunu düşünüyorum.100 gr altın almak istiyorum.Bu hafta geçen haftaya nazaran düşüş olduğunu gözlemliyorum.Bu düşüş devam eder mi ? alım için ne kadar zaman beklemeliyim tahminen … Saygılarımla …

ERKAN  08 Ara 2009

Bu çıkışın sonucunda acil bir iniş kaçınılmazdı zaten , nasibini alanlara hayırlı olsun , ONS fiyatının 1000 civarlarına kadar gerileme ihtimali çok yüksek, daha fazla yükselmesine hele hele 1300 civarlarına çıkmasına imkan vermeyeceklerdir…

Hayırlı kazançlar

ALAADDİN  08 Ara 2009

Siteyi takip eden birisi olarak doğrusu uğur K panik yaptım bu kadar sert bir düşüş beklemiyordum rakamda yüksek olduğunda çok fark etmekte. Ons 1300 Doları gördüğünde bozdurmayı düşünüyorum birde aralık son haftayı beklemeyi tercih etmekteyim. Güzel yorumunuz için teşekkürler Sayın İbrahim beye selamlar Saygı ve sevgilerimle.

admin  08 Ara 2009

Ali bey, bukadar yakın zaman için net yorum getirmek doğru bilgi olmaz asla. Yani bekleyip göreceğiz fakat bugün yükseliş yaşandı ve devam etme olasılığı var. Bozdurmak için aceleci olmamak daha mantıklı görünüyor.

Arzu hanım, fiyatlarda yüksek oranda düşüş beklenmiyor geçtiğimiz günlerdeki düşüş ile birlikte şuan 55 Tl seviyesine oturan fiyatlarda çeyrek altın fiyatının 75 e düşme ihtimali oldukça zayıf.

Ali bey, altın alımı için avantajlı zaman diyemem fakat uzun vadeli yatırım düşünüyorsanız gevşeyen fiyatlarla birlikte alım yapmak tercihinize kalmıştır. Bankalardan alacağınız altın hesabıda hemen hemen aynı oranlarda kâr ve zarar sağlamaktadır.

Sayın Feride, takibiniz için teşekkürler. Şuan alım yapmak tercihe kalmış. Geçtiğimiz haftaya göre alınabilir fiyatlar var fakat alım için avantaj olup olmadığına baktığımızda herhangi bir avantaj yok. Uzun vadeli yatırımlar için alınabilir. Tekrar düşüş eğilimi yaşanırmı derseniz şuan için yüksek oranda düşüş ihtimali zayıf görünüyor.

Uğur K.  08 Ara 2009

Sn. ALAADDİN bey, sürekli belirttiğim zaman aralıklarına öngördüğüm fiyatları gördükçe buradan hep birlikte nekadarda doğru işler yaptığımızı ve tavsiyelerde bulunduğumuzu göreceğiz.

Nasılki 4 günde yaklaşık 100 USD arttıysa bunun yarısı kadarının da 4 günde kaybedilmesi altının düşüşe geçtiği şeklinde nasıl yorumlanıyor ve panik ortamı yaratılmaya çalışılıyor anlamak çok zor.

1200 ler tekrar test edilmeyecek bu sefer yukarıDa belirttiğim zaman aralığında aşılacak kanısındayım.

Herkese bol kazançlı günler.

Saygılarımla

Uğur K.

hatsar  08 Ara 2009

sayın admin bankadan altın hesabından 5.000ytllşk aldım.bozdurmadım 57iken şu an 55.5a düştü tekrar çıkarmı?58 yada 60a gramı.tşkederim admin bey yardımlarınzdan dolayı.acil cevap vermeniziricaediyorum.dahada bir düşüş olcaksa bozdurcam ii akşamlar

admin  09 Ara 2009

Sayın Hatsar, yakın zamana dair net şekilde yorum getirmek sizi yanıltabilir fakat bulunduğumuz durum içinde gevşemeler yaşansada aceleci davranmamak daha mantıklı olabilir. Fiyatlarda yükseliş olması daha yüksek ihtimal durumunda. Şuan değilde tekrar yakın zamanda bozmanız mecburi ise risk almak istemezseniz karar sizindir.

sedat  09 Ara 2009

piyasalar toz duman, altin kendine yön ariyor. tahminim biraz daha düsecek, onsunda 1100 kadar düzeltme olabilir. 24 ayarin grami 52 ye gelebilir. altinin uzun vadede önü acik, 1300-1400 kadar yolu var gibi ama simdi degil. 2010 subat veya martta ayinda.

orçun  09 Ara 2009

Merhaba ,

Fikirlerinize tamamen katılıyorum.
Doların ve diğer yatırım araçlarının yükseliş trendine girmesi bir çok etkenin birbiri ardına olumlu yönde gelişmesine bağlıyken , altının yükseliş trendine girmesi bu etkenlerden bir tanesinin olumsuz yönde hareket sergilemesi ile mümkün olabiliyor.
Dolayısı ile güvenli liman olarak görülen altının yükseliş çizgisi hep pozitif yönde ve istikrarlı.
Kağıt para eninde sonunda hakettiği değeri bulmaktadır.
Fikrimce en iyi değerlendirme aracı altındır.
Saygılarımla.

erkan  10 Ara 2009

sayın admin benim sorum şu. geçen senelere baktığımızda bu tip yükselişler genelde şubat mart döneminde olurdu. bu sene ise biraz daha erken oldu yani kasım sonu aralık başı gibi. sizce şubat mart döneminde yine bi yükseliş olurmu yoksa bu senenin tek yükselişi bumuydu yani artık düşüş trendinemi geçti. şimdiden teşekkürler.

Alaaddin  10 Ara 2009

Sayın Admin altın ons 1.123 dolar oldu sizce bu düşüş devam edecekmi. Biraz alım yapılırmı, kârdan zararımda var. Sizce bordurmak için şubat ayı beklenmelimi?

zekkirdek  10 Ara 2009

sayın admin ben direk olarak altın almak yerine bankaların sunduğu altın fonlarından aldım üstelik altın fiyatları 58 civarında iken suan 54 küsürlerde ve ben 39bin tl lik aldım ve şimdi 36500tl civarlarına kadar düştü. ben kısa vade değil uzun vadede yani 2010 un yazına kadar bozdurmamayı düşünüyorum. sizce dahada düşermi zararı kapatabilirmiyim. yorumlarınızı bekliyorum

Ümit YÜCEL  11 Ara 2009

Sayın admin altından kazanç elde edebilmek için “uzun vadeli yatırım” cümlesinden ne kadarlık bir zamanı algılamalıyız? Teşekkürler

admin  12 Ara 2009

Erkan bey, mevsimlere yada aylara göre değişim göstermesini beklemek biraz yanlış olabilir. Son yıllarda aynı dönemlere denk gelmiş olsada net şekilde bu şekilde olur gözüyle bakmamak gerekir. Şuanda fiyatlarda yükselişmi olacak yoksa düşüşmü bu konuda net olmak yanıltıcı olabilir. Altın bu seviyelerdeki yerini sağlamlaştırma adına bir süre bu fiyatlarda gidip gelebilir artış yaşanma ihtimali ise büyük düşüşlerden daha fazla görünüyor.

Sayın Alaaddin, alım yapmanın ve bozdurmanın avantajı olmayan bir dönemdeyiz diyebilirim. Yani seçiminize kalmış bir durum. Bu fiyatlardan bozdurmak yerine beklemek daha mantıklı görünüyor seçim sizin.

Sayın Zekkirdek, zararla kapatma ihtimaliniz çok düşük. Kazanç elde edersiniz düşüşler ile moralinizi bozmayın.

Sayın Ümit Yücel, uzun vadeli yatırımdan kastım bir zaman belirlemekten ziyade kısa vadeli yatırımlar ile güzel kazançlar elde etmenin biraz şans işi olduğu ve herzaman olmayacağını anlatmak istememdir. Bir kaç aylık yatırım yapıldığında zarar etme ihtimali yüksek olabilir altın fiyatlarının piyasadaki durumuna göre bakıldığında.

akbc  13 Ara 2009

sayın admin…
yorumlarınızı takdirle karşılamakla beraber bazı kiritk dönemeçlerde yorumlarınızın geç yayınlandığı tespit ettim. yani düşüşlerin yaşandığı günlerde yönünü bulmak için uzman yorumlarını merakla bekleyen bizim gibi küçük yatırımcılar tam da kritik dönemlerde yorumlarınıza ivedilikle ihtiyaç duyuyoruz…bu sebeple yorumlarınızı ve beklentilerinizi hergün yayınlamanızı çok arzu ediyorum…
gelelim soruma…
şu anda altının onsu 1120 dolar seviyelerinde…sizce altın zirve yaptığı 1220 dolar seviyelerini hangi süreçte test eder? paraya ciddi ihtiyacım var ama bu seviyelerden çıkmak istemiyorum? nolur bi yardım:))

admin  13 Ara 2009

Sayın Akbc, düşüncelerinizi belirttiğiniz için teşekkürler. Yoğun iş temposu sebebiyle bazı aksamalar olabiliyor malesef bunu en aza indirmek için elimden geleni yapacağım. Sorunuza gelince söylediğiniz oranlarla şuanki oranlar arasında dağlar kadar fark var diyemeyiz. Yani yakın oranlar. Dolar kuru ve altın fiyatlarında hafif hareketler ile beklentileriniz karşılanabilir. Fakat bu hareketlilik ne zaman yaşanacak hafta içi birazdaha yön belirleyici olacaktır.

sedat  15 Ara 2009

altin alacak arkadaslara bir süre daha beklemelerini tavsiye ediyorum. altin suan bir dip calismasi yapiyor, eger bu hafta onsu 1100 üzerinde tutunabilirse dip kabul edecegim, burayida kirarsa onsu 1000 dolara kadar düsebilir. malesef ortasi yok!

çaylak  15 Ara 2009

şimdi altın alınır mı yoksa ne zamana kadar bekleyelim.

admin  15 Ara 2009

Sayın Çaylak, bu zaman için alım yapmak seçiminize kalmış fiyatların yükselişi ardından aniden 5 TL kadar düşüş yaşaması ve bu noktada seyretmesi alım için bir avantaj olarak değerlendirilebilir fakat bu avantaj büyük bir avantaj değil. Fiyatların yönü nasıl seyredecek önümüzdeki günler birazdaha fikir sahibi olmamızı sağlayacaktır. Uzun vadeli yatırımlar için düşünüyorsanız alınabilir.

akbc  15 Ara 2009

sayın admin
bu seviyeleri alım için iyi bir fırsat olarak görmüyorsanız daha düşüş bekliyorsunuz demektir. yanlış mı yorumluyorum acaba?

burak  15 Ara 2009

merhaba sayın admin, en az bir-iki yıllık vadeyle altın alımı düşünüyorum şu aralar, bu konuda görüşünüzü rica edecektim, teşekkürler.

monc  16 Ara 2009

Sayın admin,
Sitenizi her gün ziyaret ediyorum, vermiş olduğunuz hizmetten dolayı teşekkür ederim.
Ben de altın alım için uygun bir dönem olup olmadığını soracaktım. Son cevabınızda uzun vadeli yatırım için alım yapılabilir demişsiniz. Uzun vade ile kastını nedir? 7 aylık bir süreç uzun vade midir? Bu süreçte altının gramında 2-3 TL’lik bir kazanç sağlanabilir mi? Uzun vade için kesin bir zaman biçilebilir mi?

Teşekkür ederim.

admin  16 Ara 2009

Sayın Akbc, net şekilde düşüş bekliyor olsam bunu dolaylı yollardan değil net şekilde yazarım. Net görmediğim durumlar için net yorum yapmak sizi yanlış yönlendirmekten başka bir işe yaramaz. Yorumunuzun bir üstünde yazdığım yazıda zirveden 5 tl farkla aşağıda olduğunu ve bu alım yapacaklar için bir avantaj olabilir şeklinde yazdım. Fakat bu avantaj büyük bir avantajmı değil. Sebebi fiyatların bu halde bile yüksek olmasından kaynaklıdır. Alım yapmak bu durumda seçime kalmış. Sitemiz varolduğundan bu yana çok avantajlı dönemler görmüştür ve öyle zamanlarda sitemiz üzerinden zaten hep bilgi vermişimdir. Aynı şekilde avantajlı zamanlar oldukça yazacağımdan emin olabilirsiniz.

Sayın Burak, yukarıdaki yazım sizede bilgi olacaktır. 1 2 yıl gibi sürede bu fiyatlar üzerine mutlaka kâr etmiş olursunuz. Alım için ise şimdi almak veya bir süre beklemek sizin tercihinize kalmış.

Sayın Monc, takibiniz için teşekkür ediyorum. Sorunuza gelince bir üstte yazdığım yorumlara ek olarak şunu söyleyebilirim. 7 Ay gibi bir süre içinde bu fiyatların üzerine çıkma ihtimali oldukça yüksek fakat 7 ay sonunda fiyatlarda tekrar bir düşüş yaşanırmı onu bilemeyiz. Eğer kendinizi 7 ay olarak şartlamıyor olsanız çok daha iyi olur. 7 Ay uzun bir süre değil. Çok azda olsa risk var fakat alım yapılabilir. Tercih sizin. Umarım hayırlı olanı seçersiniz.

catlak  16 Ara 2009

sayın admin,benim 40000tl param var banka kanalı ile altın almak istiyorum ancak zaman sizce uygunmu ben uzun vade düşünüyorum enaz iki sene falan şimdiden bilgilerinize tşkler.

akbc  17 Ara 2009

Roubini, altında hızlı düşüş bekliyor

‘Kriz kahini’ olarak nitelendirilen ünlü ekonomist Nouriel Roubini, altının ciddi bir düzeltme riskiyle karşı karşıya olduğunu kaydetti

Roubini, altın fiyatlarındaki rallinin bir balona dönüşmeye başladığını belirtti. Altının küresel ekonomide yüksek enflasyon veya depresyon yaşanması halinde 2000 dolara çıkacağını belirten Roubini, böyle bir durum yaşanması için ise çok az neden olduğunu belirtti. Altın fiyatları ay başında 1226 doları aşarak tüm zamanların en yükseğine çıkmıştı. Daha sonra gelen satışlarla altın fiyatları geriledi. Altın fiyatları 1130 dolar düzeyinde işlem görüyor.

Altında alarm

Bu arada Bloomberg’de yayımlanan bir haberde, dünyadaki altın rezervinin yüzde 18’ini elinde bulunduran merkez bankalarının, değerli madenin fiyatının rekor seviyeye eriştiği dönemde alıma geçtiği kaydedilerek satış uyarısında bulunuldu

gokhan  17 Ara 2009

sayın admin uzun vaade yatırımı için cumhuriyet altını alıyorduk, geçen ay tanıdık kuyumcununda tavsiyesiyle cumhuriyet altınlarımızı hurda bilezik altınla takas ettik altın alacağımız zaman bu tanıdıktan hurda altın alacağız, cumhuriyet altın yerine hurda altın daha mı mantıklıdır yani yaptığımız doğru mu, birde hurda altının gramını nasıl öğrenebiliriz internette bulamadım illa kuyumculardan mı öğrenmemiz gerek, devamlı kuyumculara fiyat sormak zahmetli ve sıkıcı olur

son olarak uzun vaade yatırımı için düşündüğümüzde altında inişler çıkışlar oluyor illaki, kar elde etmek açısından nasıl bir yol izlemeliyiz örneğin 250 den ata lira aldık şuan 350 lerde bozdurup düşmesini mi beklemek gerek lazım, altını bozdurup tekrar altını 350 den aldığımızı düşünürsek gene karda oluyoz altın çıktığında kar a kar koymuş olunuyo bu mu daha mantıklı yoksa zaten uzun vaade yatırımı olarak görüyorsak 2 3 sene artık nereye kadar giderse altını elimizde mi tutmamız gerek.

cnekk  17 Ara 2009

sayın admin öncelikle bu siteyi kurduğunuz ve bizi bilgilendirdiğiniz için teşekkür ediyorum.işim gereği değişik şehirler dolaşıyorum ve seyahatlerimde farklı yerlerde altın fiyatları arasında bariz farklar olduğunu gördüm.bazı yerlerde 5tl ye kadar düşük fiyata çeyrek altın buldum ancak güvenemediğim için almadım.özellikle doğuda daha düşük fiyatlar.bunun sebebini merak ediyorum bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

esra  17 Ara 2009

hayırlı akşamlar benim çok miktarda altın borcum var bi yıl içerisinde ödemem lazım bu gün 54 seviyesinde altın almam uygunmudur yoksa 50 seviyesine düşüş bekleniyomu uzun vadeli oldugu için takiptemi kalayım bilemiyorum.

admin  18 Ara 2009

Sayın çatlak, 2 yıl gibi süreli yatırım yapacaksanız alım yapılabilir. 2 Yıl sonunda mutlaka güzel kâr sağlanır. Genel olarak altın fiyatları zirveden 5 TL kadar geriledi. Bu gerilemenin devam edip etmeyeceğini yakın zaman için bilmek ve net şekilde yorumda bulunmak doğru olmayabilir daha ziyade yanlış yönlendirmelere sebep olabilir. Yalnız bu fiyatların çok yüksek oranda altına inme ihtimali zayıf. Ancak ufak gevşemeler yaşanabilir günlük.

Sayın Gökhan, yatırım için hurda bilezik almanız tabikide daha avantajlı olur fakat tanıdık olmadığı durumda almak mümkün değil. Ve hangi fiyattan aldığınızda önemldir. Hurda altın fiyatı anasayfamızda 22 ayar hurda altın fiyatı olarak geçmektedir güncel olarak hergün veya alım yapmadan önce kontrol edebilirsiniz. Diğer sorunuza geldiğimizde altın fiyatlarında çok fazla oranda yükselişler olduğunda bozdurmak ve düşmesini beklemek tabikide kazanc miktarınızı arttırır. Örneğin 42 tl seviyesinden 59 Tl ye kadar çıktığında bozdurulabilirdi. Kısa sürede 20 TL ye yakın bir yüklseliş herzaman olmaz. Tabi 59 tl iken bu seviyenin zirve olduğunu anlayıp bozdurma düşüncesi yerine birazdaha bekleyelim çıkar diye düşünenlerde oluyor. Fakat bir yerde yüksek olan fiyatlara kanaat etmek gerekir. Bunun dışında çok yüksek oranda yükselişler veya düşüşler olmadığı sürece altında kalmak daha mantıklıdır.

Sayın Cnekk, muhtemelen genel olarak altın fiyatları değişikliklerinden kaynaklıdır yani şehirler arası o şekilde farklılıklar olması pek mümkün değil. Eğer doğuda okadar fark olsaydı kuyumcular oradan yüksek miktarlarda altın alıp burada piyasayı kızıştırabilirdi. Bunun dışında ek bilgi olarak kuyumcular odalarının belirlediği fiyatlar doğrultusunda satış fiyatları belirlenir, günlük iç piyasa fiyatlarıda göz önünde tutularak altın alış ve satışı yapılır.

Esra hanım, fiyatlarda hafif gevşemeler yaşanıyor fakat 50 tl seviyesine gelme ihtimali zayıf açıkçası. Beklemek seçiminize kalmış fakat riskte teşkil edebiliyor beklemek. Seçim sizin umarım hayırlı olan seçimi yaparsınız.

AKC  18 Ara 2009

Sayın admin,
Genel olarak altın fiyatlarını takip edebilmek için ekonomide handi verileri takip etmek gerekir.Dolar-petrol-euro-faiz vs.altının yükselmesi hangi kriterlere bağlı?Yani ekonomiyi takip ettiğimde “şu veriler inişte o zaman altın yükselebilir”diyeceğimiz veriler nedir?Genel anlamda bizi bilgilendirebilir misiniz?Teşekkürler.

fpasa  19 Ara 2009

iyi günler. genelde acok-şubat aylarında altın fiyatlarında yükselme görülüyor. 2010 yılı içerisinde de altın fiyatlarının yükselme ihtimali nedir sizce. şu anda altın satmak mantıklı mı. teşekkürler.

admin  20 Ara 2009

Sayın AKC, piyasada belli bir faktör ile doğrudan bağlantılı değldir altın fiyatları. Birçok belirleyici konu vardır ona göre fiyat hareketlilikleri yaşanır. Piyasayı her alanda takip etmek gerekir. Arz ve talep çok önemlidir. Diğer etkileyici faktörlerin başında dolar, petrol gelmektedir fakat hiç bir zaman dolar düştü altın yükselir, petrol düştü veya çıktı altında kesin yükselir yada düşer gibi yorumda bulunmak mümkün değildir.

Sayın Fpasa, istatistiklere bakıldığında görüntü öyle olsada mutlak beklenti içinde olmamak gerekir her yıl. Fiyatlar 53 54 seviyelerinde yerini sağlamlaştırıyor. Bu fiyatların ardından Ocak ayında fiyatlarda hareketlilikler yaşanma ihtimali fazla. Bekleyip göreceğiz.

mehmet  21 Ara 2009

iyi çalışmalar. sorulan sorulara verdiğiniz cevapları sürekli takip ederek bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum. tşk. edyorum. benim sorum 1 hafta önce altın düşünce panik yaptım ve banka hesabındaki altınları bozdum. az da olsa kar ettim şimdi tekrar almayı düşünüyorum bu konuda değerli yorumunuzu bekliyorum. alım için zaman uygun mu yoksa beklemeli mi. (mayıs ayı gibi bozmak istiyorum)

admin  22 Ara 2009

Mehmet bey, altında olduğunuz zaman içinde fiyatlarda düşüş olsada panik olacak durum yok. Geçen hafta altın bozdurduysanız şuan alım yapmak istediğinizde bu sizin adınıza pek kârlı olmayacaktır. Çünkü Bozdurduğunuz fiyatın daha üzerinde fiyatla geri alım yapmış olursunuz. Bu sebeple alım pek avantajlı görünmüyor sizin adınıza. Genel olarak baktığımızda ise uzun vadeli yatırım için alınabilir fakat Mayıs ayı için garanti ne ben ne bir başkası veremez.

kenan  23 Ara 2009

sizce altının 50 tl nin altina inme ihtimali var mı.tesekkurler

Murat  23 Ara 2009

Sayın Admin 4 Aralıkta bir miktar çeyrek aldık ancak bir gün sonra altın ani ve yüksek bir biçimde düştü. Bu ani düşüşten dolayı kar beklerken bir hayli zarara uğradık.Şu anda çok tedirgin bir bekleyiş içerisindeyiz.Altın trafiğinin ileriki günlerde nasıl bir seyir göstereceğini düşünüyorsunuz teşekkür ederim

akbc  28 Ara 2009

sayın admin…
bir uzman altın henüz ikinci zirve denemesini yapmadığını söyledi ekranlarda. gerçekten durum böylemi olur. yani altın 2 kere mi zirve noktaya ulaşır.

admin  29 Ara 2009

Kenan Bey, 50 TL altına inmesi oldukça zayıf ihtimal.

Murat Bey, alım için değilde satım için uygun zamanda alış yapmışsınız bu biraz kötü olmuş. Altın alırken ve satarken fiyatları takip etmek ve fiyatların bulunduğu seviye alım içinmi yoksa satış içinmi daha uygun bunları görmek lazım. Şuan altına ihtiyacınız yoksa zarar ettim diye düşünmeyiniz. Fiyatlar elbet yükselir siz sabır gösterdiğiniz sürece ve kâr konumuna geçersiniz. Fakat bunun için aceleci davranmayın bozdurmak için.

Sayın Akbc, bir yorum üzerine yorum getirmek pek uygun değil. Altında bir dönemde zirve yaşanması net olarak 1,2 veya 3 kez yaşanacak diye kesin konuşamayız. Uzmanda söylenilene göre 2. bir zirve beklentisi var. Yaşanabilirmi diye sorarsanız neden olmasın. Altın fiyatları bir süredir yerini koruyor ayın ilk haftasında yazdığımız haberdede belirtmiştim Aralık ayı muhtemelen bu fiyatlarda seyredip kapatılacak fakat 2010 da bir yükseliş yaşanma ihtimali mevcut. Fakat yeniden zirveye ulaşırmı bunu bekleyip göreceğiz. Net şekilde yükselecek zirveye çıkacak şeklinde bir yorum getirmek doğruyuda yansıtmayacaktır.

HAKAN mustafa  30 Ara 2009

sayın admin internetten altın alım satmı yapmaktayım. 50 tl seviyesinde aldım 58 liraya yakın iken satış yaptım. şuan fiyatlar 53- 54 seviyelerinde bu fiyatlardan alım yapılır mı . ben alım satımını yapmaktayım buna göre değerlendirme yaparsanız sewvinirim.
KOLAY GELSİN

Alaaddin  31 Ara 2009

Siteye giren tüm arkadaşlar yeni yılda sağlık mutluluk huzur ve bol kazançlı günler dilerim.saygı ve sevgilerimle:)

admin  31 Ara 2009

Sayın Hakan Mustafa, fiyatlar oldukça geriledi. Alım yapılabilir. Alım yaptığınızdan sonra hafif düşüşler devam edebilir fakat bir yerde kanaat etmek gerekir.

Sayın Alaaddin iyi dilekleriniz için teşekkürler ve sizlerede mutlu yıllar.

murat  31 Ara 2009

sayın admin altın şu an düşüşte önümüzdeki ayda ne olur artı dövüz düştükçe altında düşüyor baglantılımı herkese hayırlı yıllar

Murat  01 Oca 2010

Sayın Admin öncelikle hayırlı seneler dilerim.Altın sizce 2010 yılında nasıl bir seyir izleyecek.Çeyrek altının nekadar olacağını tahmin ediyorsunuz.Bu düşüş daha devam edermi ve nezaman yükselişe geçecek çok teşekkürler

mehmedim  02 Oca 2010

borcu olmayanlar için altın ılı 2010 yılıdır. borcu olmayan bozmasın altın yükselecek genel gürüş.Fakat 2009 dan 2010 a kadar genel seyir iyi umut vermiyor.Risk var altın işinde.iyi takip eden kar eder nasıl mı düşerken alacak yükseldiğinde de satacak.yani altın orantılı olarak ne hep düşüyor nede yükseliyor.hep zikzak çizerek seneyi takip eder

admin  05 Oca 2010

Murat bey, fiyatlarda 2010 yılı başı itibariyle hafif artışlar yaşanabilir beklentisi hakimdi. Fakat yeni yıla girmemizle birlikte piyasalardaki beklenen hareketlilik yaşanmıyor. Bu ay veya önümüzdeki yakın aya dair çok net yorum getirmek yükselir veya düşer demek yanıltabilir. Büyük hareketliliklerden uzak seyrediyor piyasalar. Bekleyip göreceğiz.

Murat bey, 2010 yılı altın görüşü hakkında altın fiyatları bölümünde haberler girilmekte okursanız sorunuza cevap olacaktır. 2010 yılına genel bakıldığında mutlaka fiyatlarda yükselişler yaşanacak fakat bu yükselişe geçiş dönemi için şuan büyük hareketlilikler yok. Sabır gerektiriyor.

Sayın Mehmedim, yorumunuz için teşekkürler.

memduhbey  05 Oca 2010

altında 2009 da olduğu gibi 2010 da da dalgalı bir yükselme bekliyorum. Örneğin: Cumhuriyet altını yıl içinde 300 TL seviyesindeyken Aralık ayı içinde 400 TL ye kadar yükseldi. Şimdi ise 350 TL ye oturdu.

gozde  05 Oca 2010

Merhaba, bir miktar (birkaç tane adana burması bilezik, birkaç çeyrek altın) altınımız var, bunları bozmak için en iyi zaman ne zaman olur? Teşekkürler,

tufanım  05 Oca 2010

herkese merhaba sayın ibrahim bey benim 238 gr altınım var idibirazda çeyrek 51tl seviyelerinde bozdurdum çeyrekleride 89.50tl seviyelerinde bozdurdum yaklaşık 14bintlyi bankaya yatırdım.fakat faizler çok düşük şuanda çeyrek alırsam 4.5tl karım var.gram alırsam hemen hemen aynı.tekrar alıp yeni bir zirveyi bekleyeyimmi.yoksa düşüş biraz daha devam edermi neyapmam lazım tşk

Ali  07 Oca 2010

Sayın Admin öncelikle yorumlarınız ve verdiğiniz bilgiler için ben de teşekkür etmek istiyorum.
Sorum ise, sizce banka altın hesabında, gram altın-çeyrek-yarım-cumhuriyet altını seçeneklerinden hangisini almak daha doğru olur.

admin  07 Oca 2010

Gözde hanım, fiyatlar zirveden birhayli uzak. İhtiyaç yoksa bozdurmak için aceleci davranmayın. Beklemenizi tavsiye ederim. Fiyatlar oldukça gevşemiş durumda.

Sayın Tufanım, Öncelikle belirtmek isterim ilk mesajınızın ardından başka bir mesaj göndermişsiniz yorumunuzun onayı ile ilgili. Durum düşündüğünüz gibi değil sadece onay verilmesi biraz gecikmiş okadar. Bu durum için özür dilerim. Sorunuza gelince, 238 gram altını bozdurmak için pek uygun bir zaman seçmemişsiniz. Bu durumda şuan alım yapmanızı dezavantaja çeviriyor. Buna rağmen fiyatlar düşük seviyede. Faiz oranları tatmin edici değilse tekrar altına dönecilirsiniz. Altın fiyatlarında bu fiyatların yüksek oranda altına inmesi zor fakat birazdaha alt seviyeye inmez diye garanti vermem mümkün değil. Fakat en dip noktayı yakalamakta şans işidir. En ucuzu bekliyim derken fiyatlarda hafif artışlar yaşandığı taktirde bu sizi dahada zarara uğratabilir. Uzun vadeli yatırım düşünüyorsanız ufak farkları gözardı edip alım yapabilirsiniz.

Ali bey, düşünce ve yorumunuz için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz şekilde banka altın hesabı alacaksanız gram altın tercih edilebilir. Yalnız toplamda büyük farklılıklar yaşanmaz bunuda bilmenizi isterim.

Naz  08 Oca 2010

Sayın admin sitenizi sürekli takip ediyorum.Paylaşmak istedim.
Çeyrek altın 75Tl iken bir iki diye çeşitli zamanlarda almaya başladım. ileriye yönelik yatırım amacıyla fiyatına bakmadan sürekli aynı kuyumcudan alarak bir miktar çeyrek,tam ziynet ve ata altınları aldım. Bugün ise 1500 TL nakite ihtiyacım oldu. Yine aynı kuyumcuya gittim. Öncesinde ise internetten ve sizin sitenizden fiyatları araştırdım. Hangi altın türünü bozdursam diye kararsızdım. Sorduğum diğer kuyumcunun çeyrek altın için verdiği bozum fiyatı 84, ata için 350 idi. Benim kuyumcumun verdiği fiyat çeyrek 84,5 ata 355 idi. Bana “abla normalde bu fiyatın biraz altında alırlar ama sen yabancı değilsin” diyerek fiyat verdiğini söyledi. En nihayetinde 2 tam ziynet ve 10 çeyreği 1521T L karşılığı bozdum. Yaptığım alış satış hesabına göre 187 TL karım olmuş. Bu çeyreklerin alt sınırı 75TL üst sınırı ise 85TL aralığında idi. :) Bir excell tablosunda kayıtlarını tutuyorum. Elimde bulunan diğer çeyreklerin içnde 91 TL’den aldıklarım da var. Aslında Şunu demek istiyorum. Zaman içersinde alıp biriktirdim. Geçenlerde fiyatlar çok yukarıya çıktı ama bozdurmadım. Biraz düşünce evet canım sıkıldı az da olsa. Ama genel durum itibariyle 18 tane çeyrekte 187 TL kar bence oldukça iyi. BAşka yerde bu kadar getirmezdi diye düşünüyorum. Fiyatlar düştü vs diye üzülmemk lazım. O parayı altına yatırmasaydım kesinlikle başka bir ihtiyacıma harcayıp bitirecektim ve bugün nakit sıkıntım olacaktı. 2 gün sonra elime yine bir miktar para geçse yine gider alırım. Başka türlü birikim yapamıyorum. İnsanoğlunun ihtiyacı bitmiyor. Saygılar, sevgiler

admin  08 Oca 2010

Naz hanım, söylediğiniz gibi fiyatlar düştüğünde üzülmemek gerekir. Hele ihtiyaç yoksa çok anlamsız olur. Beklenildiği taktirde tekrar yükselir altın fiyatları. Sizin için fiyatlar düşsede pek kötü olmamış. İhtiyaç anında bozmuşsunuz fiyatların bu seviyeye gelmesine rağmen kâr sağlamışsınız. Umarım daha güzel kazançlar sağlarsınız yeni yatırımlarınızda.

salim  09 Oca 2010

sayın admin bey öncelikle yorumlarınız ve verdiginiz bilgiler için teşekür ederim ben 600 gram bilezik 70 adet ata 30 adet çeyrek altın borçlanarak ev aldım parayı ödemek için 15 gönüm var şimdi bozdurayımmı yoksa bekliyeyimmi görüşünüze ihtiyacım var yol gösterirseniz çok sevinirim

gkhn  10 Oca 2010

sayin admin ben altının subat sonuna kadar bir yukseliş yaşayacagını dusunuyorum benmde bir miktar altınım var ve nakit ihtiyacım var cok acil simdi mi bozdursam yoksa subat sonuna kadar beklesemmi yardımcı olursanız sevinirim saygılar….

kenan  11 Oca 2010

Sayın İbrahim Bey,her ay belli bir miktar TL tasarruf ederek, gram altın almak istiyorum.Uzun dönemde ortalama maliyetle güzel karlar edilebileceği gerçek. Size sorum şu
.Her ne kadar uzun dönem yatırımcı için ay içerisindeki fiyat hareketleri pek fark etmese de yine de ben kuracağım bir sisteme göre almak istiyorum.
Dolayısıyla ilgili ay içerisinde ne zaman alınacağına nasıl karar verilebilir? Ayın 15 inde tasarruf oluştu diye hemen o gün alayım desem,fiyatları inceledim,15 inden sonra çıkışta ay da var inişli olduğu ay da.Bu fikre uygun bir gösterge vs. var mıdır? Teşekkürler

admin  12 Oca 2010

Sayın Salim, fiyatlar gevşek durumda ve bir süredir böyle seyrediyor. Daha uzun bir zamanınız olsaydı yani bekleyebilseydiniz bekleyin derdim fakat 15 gün içinde yüksek oranda farklılıklar olmayabilir. Buna rağmen son güne kadar beklemek daha mantıklı. Çünkü şuandada fiyatlar bozdurmak için pek iyi değil.

Sayın Gkhn, yukarıda yazdığım gibi fiyatlar düşük olması sebebiyle şuan bozdurmanın bir avantajı yoktur. Altında kalıp Bekleme yapmak daha mantıklı. Seçim sizin tabikide.

Sayın Kenan, her ayın belli bir vaktinde alım yapılabilir diye bir durum söz konusu değil. Zaman zaman avantajlar olabiliyor bunu altını devamlı gün gün takip eden biriyseniz çok rahat anlayabilirsiniz. Veya sitemizdende yararlanabilirsiniz. Fiyatlarda çok yüksek oranda yükseliş yaşandığı zamanlar alımı durdurup beklemeye geçebilir, hatta elinizdeki altınlarıda bozdurup fiyatların gevşemesini bekleyebilirsiniz. Sıradan yükselişlerde ise alım yapmak seçime kalmış, bozdurma ise pek mantıklı değildir.

cemre  13 Oca 2010

merhabalar
Önceden altına yaptıgım herhangi bir yatırımım olmadı daha cok euro almayı tercih ediyordum.Sizce bu sıralar altın almak mantıklı yakın zamanda daha çok düşüş olur mu?

admin  13 Oca 2010

Sayın Cemre, fiyatlar zirveden uzak durumda. Yakın zamanda bozdurmayı düşünüyorsanız alım yapmanız için büyük avantaj var diyemem fakat uzun vadeli yatırımlar için alınabilir oran var. Yakın zamanda tekrar bu fiyatların çok altına inmesi zayıf ihtimal. Ufak farklar olabilir.

şükrü  18 Oca 2010

merhaba.özellikle gram altın ile ilgili bilgi almak istiyorum sizden.şimdiye kadar hep 22 ayar bilezik alarak yatırım yapıyorduk.fakat geçenlerde 24 ayar altının alışı ile satışı arasında (22 ayar altına göre) daha az fark olduğunu fark ettim.bu zamana kadar 22ayar alırken hata mı yaptık?kuyumculara sordum çoğu gram altın satmıyor.nedeni insanların bu konuda bilgisi olmadığından mı yoksa tahmin ettiğim kadar karlı olmamasından mı kaynaklanıyor?internet sitelerinde açık arttırmayla satılması da kafamı karıştırdı.gram altın almalı mıyız?22 ayara göre gerçekten karlı mı?gram altını bozdurmak zormu?

mehmedim  18 Oca 2010

altın seyri ne alana umut veriyor ne de satana karma karışık bir durum .durup beklemekten başka çare yok.ama ocak ayı sonunda birşeyler olur sanırım.yükselme beklentisi hakim.uzman görüşleri ile arz ve talebe bakarsak altın bir zirve yapabilir.sonra yata kalka 2011 re kadar orta derecede seyr eder.ama riski göze almak lazım.

mert  20 Oca 2010

Merhabalar;
Sayın admin ben uzun zamandır altın yatırımcısıyım. Şuan elimde bulunan nakitime altın almak istiyorum fakat şuan eskiye oranla fiyatlar yüksek sizce birazda olsa inişe geçermi yoksa bu şekilde kalırmı ? Neyapabilirim?

sultan  20 Oca 2010

slm admin bey.500 gr bankada altınım var bunu türk parasına çevirip vadeliye yatırmak istiyorum.öneriniz nedir.

admin  22 Oca 2010

Şükrü bey, 24 ayar işlenmemiş has altındır. Bu şekilde siz altın aldığınızda sizin için özel kesilmesi gerekir ve üzerinde ayar yazmaz. Bu durumda satışınızda problem olur. 24 Ayar has işlenmemiş altın kuyumcular arasındaki alışverişlerde kullanılmaktadır genelde. Yatırımcılar için özel üretilen 1, 5, 10, 50, 100 vs gibi külçe altınlarda doğrudan has altın fiyatından satılmamaktadır. Bu sebeple 22 Ayar tavsiye ve tercih ediliyor.

Sayın Mehmedim, yorumunuz için teşekkürler.

Sayın Mert, çok önceye dönerseniz mutlaka fiyatlar yüksek gelecektir fakat altın fiyatlarının 59 TL seviyesine çıktığını unutmamak gerekir. Ve o seviyelerden buraya kadar düştü. Bu fiyatların daha yüksek oranda altına inme ihtimali oldukça zayıf. Ufak gevşemeler yaşanabilir fakat alım yapılabilir zamanlardır. Seçim sizin.

Sayın Sultan, fiyatlar bozdurmaktan çok alım için uygun. Bu sebeple altında kalmak daha yararlı olabilir sizin açınızdan. Fiyatlar uzun süredir düşük seviyede.

Kaan  23 Oca 2010

Merhaba sayın admin,

bu yıl içerisinde altın onsu 1500 $ civarını görceği yönünde söylentiler mevcut. bu konu hakkındaki yorumunuz nedir? bunun dışında dolarda olası bir imf anlaşması durumunda ciddi bir düşüş bekleniyor.. bu durumda altın/TL ( ons/$ sabit olacağı düşünlrse ) için fikriniz nedir?dolardan altına bir kaçış söz konusu olur mu sizce?

teşekkürler, iyi çalışmalar…

admin  25 Oca 2010

Kaan bey, ons için hergün yeni yorumlar yapılmakta. 1500 seviye kolay değil yakın zaman için 1500 görmesi uzak bir ihtimal. Dolara yatırım yapmak risk olur herzaman. Çünkü yıllar sonra aynı oranlarla karşılaşma ihtimaliniz oldukça yüksektir. Altında böyle bir durum yaşamanız çok uzak bir ihtimal.

esra  26 Oca 2010

altın fiyatları en son kaca dusebılır sızce

mehmedim  27 Oca 2010

bu siteye katkısı olan herkese teşekürler.altın fiyatların gidişhattı uzmanları bile şaşıtmış durumda kısa vade düşünenler ne almayı ne de satmayı tavsiye ederim .ama uzun vade düşünen altın alabilirler.çünkü yurt içi ve yurt dışı uzman görüşleri keskin düşüşler veya keskin yükselişler var deniliyor.bu durumda uzmanların görüşleri bile karmakarışık.ona göre altın riskli olmuş benim görüşüm. Allah herkese yardımcı olsun

admin  28 Oca 2010

Esra hanım, bu fiyatların çok daha altına inme ihtimali zayıf. Net rakam vermek doğru olmayabilir fakat büyük düşüşler beklememek gerekir.

Sayın Mehmedim, düşünce ve yorumunuz için teşekkürler.

sultan  01 Şub 2010

slm admin bey bu düşüş hala devem edecek mi çok merak ediyorum.arkadaşımad altına yatırım yapmasını tavsiye ettim 58 den altın aldı şimdi kendimi suçlu hissediyorum.slmlar.tşkr ediyorum…

HASAN HÜSEYİN  02 Şub 2010

arkadaşlar altının düşüş göreceğine dair haberlere yorumlara kulak asmayın. altın her zaman kazandırır tıpkı bana son 5 yıldır kazandırdığı gibi sabırlı olmanızda fayda var az bir süre sonra görürsünüz 1200 ons ve üstünü her zaman bundan emin oldum ve kazandım.

admin  03 Şub 2010

Sultan hanım, fiyatlar uzun zamandır 52 53 TL seviyesinde yani 51.50 ye düşmüş 53 e çıkmış pek büyük fark yaratmıyor. Bu fiyatların yüksek oranda altına inme ihtimalini sorarsanız oldukça zayıf. Altın alımı için en kötü zamanı söylemişsiniz açıkçası. Çünkü altının zirve fiyatları gördüğü zaman alım yapılmış. Yakın zamanda bozdurmayı düşünmüyorsa sorun olmaz. Uzun vadede mutlaka o fiyatlarıda aşar.

gkhn  03 Şub 2010

sayn admin benim biraz altınım var ve nakte ihtiyacım var subat sonuna kadar beklemeyi dusunuyorum cunki fiyatlarn artacagını thamin ediyorum en azından 55 tl olacagını dusunuyorum siz ne dusunuyorsunuz bu beklentimin dogru olma ihtimali nedir?

HASAN HÜSEYİN  03 Şub 2010

altın daima hazımsızdır her zaman ulaştığı tepe noktasının üstünü ister bu yüzden daha çook yolu var bu arada sultan hanım arkadaşınız kısa vadede panik yapıp satışa geçerse hüsran olur ama biraz zamana uyarsa yatırımı doğru şekilde işler vede yüzü güler şimdiye kadar beni hiç hüsrana ıuğratmadı o yüzden çook seviyorum bu altını saygılarımla…

admin  04 Şub 2010

Sayın Gkhn, fiyatlar düşük olması sebebiyle beklemek daha mantıklı. En azından fiyatlar yükselmese bile kaybedecek birşey olmadığı açık.

SULTAN  04 Şub 2010

sayın hasan hüseyin bey ve admin bey yorumlarınız için ve moral verdiğiniz için teşekkür ederim ama ben 58 den aldığım altından kar a geçebilmem için bahsettiniz uzun zaman ne kadar bir uzun zaman onu merak ettim şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.slmlrrr…

mehmet  04 Şub 2010

sayın admin bey ben bir bankadan altın hesabı açtım 53.3 den altın aldım. bugün itibari ile altın yeniden düşüşe geçti. benim sorum altın ile birileri oynuyor mu yoksa bu ani iniş ve çıkışlar normalmidir.

sukru  04 Şub 2010

benim biraz euro ve dolarım var.bunları bozdurup altın almak bu dönem için mantıklı mı?

yusuf  05 Şub 2010

Sayın admin altında şu aralar neler oluyor.Şöyle bir toparlarsanız sevinirim.

kenan  05 Şub 2010

Hocam,siz yoksunuz kaç gündür baya zarara girdik tavsiyeleriniz olmayınca :(

savas  06 Şub 2010

merhaba herkese bu altın öyle bişeyki az yada çok mutlaka kazandırıyor yeterki panik yapmamak yada yakın zamanda nakite çevirmek zorunda kalmamak şartıyla fakat takip etmek çok önemli, bence bu sıralar 51,70 civarında alım yapmak için uygun, herkese saygılar..

admin  07 Şub 2010

Sayın Sultan, mutlaka merak ediyorsunuz ve bizden net cevap bekliyorsunuz fakat bu sorunuza net şekilde bir tarih vermem sizi tatmin edecek olsada doğruyu yansıtmayacağını belirtmek isterim. Çok yakın zamanda o fiyatları aşması zor. Zaman vermek şu dönem için söylediğim gibi gerçeği yansıtmaz. Sitemizdeki haberleri takip etmenizi tavsiye ederim.

Mehmet bey, ufak iniş ve çıkışlar normal. Altın uzun zamandır bu seviyelerde yerini sağlama alıyor bir bakıma. Bu süreçtede ufak farklılıklar yaşanması doğaldır.

Şükrü bey, Dolar ve Euroda bekleyip durmak uzun süreli yatırımcı için yüksek kazanca bir bakıma engel olmak diyebiliriz. Uzun zamandır dövizde büyük farklılıklar yaşanmıyor ve yıllar sonra baktığınızdada aynı oranlarla karşılaşmak oldukça yüksek ihtimal. Bu sebeple yatırım için altına yönelmek daha mantıklıdır. Şu dönemde geçiş yapmanın bir zararı olmaz. Tercih size kalmıştır.

Yusuf bey ilgili konuda yeni haberler gelecektir.

Kenan bey, sizleri bir süre aksattığımın farkındayım. Bunun sebebi yoğun tempo. Elimden geldiğince sizlere yeni haber ve yazılarla duyurular yapacağım şüpheniz olmasın. Sitemiz açıldığından bu yana birçok taklidi çıktı buda oldukça fazla can sıkıcı olmaya başladı. Bilgisi olmayanların bu işlere yönelmesi, içeriklerimizden çalıntılar yapılması hoş olmuyor.

caglayan  08 Şub 2010

merhaba.altının bugün itibariyle durumu belli.oldukça düştü.elimde yaklaşık 25.000tllik altın var.bozdursammı yoksa biraz daha beklesemmi?bugün bir yazı okudum 2010 çok kritik diyor.altın günlük seyirler yaşıyor.zarar etmek istemiyorum.1200un üzerine çıkma ihtimali yüksek değil deniliyor.geçen senede altın 4 kat artacak deniliyordu.siz ne dersiniz ne kadr beklemek gerekir.?????altında kısa süreli al satmı daha karlı yoksa uzun vadede beklemek mi.yorumlarınız için şimdiden teşekkürler

Tuğba  08 Şub 2010

Merhaba, şuanki fiyatlarla 10,31 gr. 14 ayar (taşlı) bir takının fiyatı ne kadar olmalıdır?

admin  08 Şub 2010

Sayın Çağlayan, öncelikle yazımın başında belirtmek isterimki altın fiyatları düşük seviyelerde söylediğiniz gibi. Gözlemlerime göre piyasada çıkan haberlere göre adım atıyorsunuz ve bu durumda büyük beklentilere giriyorsunuz. Piyasada çıkan 4 katına 5 katına çıkacak şeklindeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını sitemiz üzerinde bir çok defa haber girerek belirttim. 1 2 yıl içinde altın fiyatlarında okadar yüksek oranda artışın olması mümkün değildir. Bugün okuduğunuz haberdede altını bozma yönünde belirtilen bir durum var ise bu sizin seçiminiz. Beklemek daha mantıklıdır. Sebebi ise fiyatların düşük olmasıdır. Eğerki ihtiyacınız yoksa ve beklemek için vaktiniz varsa doğru olan beklemektir. Altın uzun vadede herzaman daha kazançlıdır. Kısa vadeli yatırımlar şans işidir. Zararda yaratabilir.

Tuğba hanım, kuyumcunun satış fiyatını soruyorsanız 500 TL rakamının az aşağısı veya az yukarısındadır. İşçilikler ürüne göre değişiklikler gösterir.

Müge  08 Şub 2010

Merhaba,

2-3 sene öncesinde cumhuriyet altının tanesini 200 Tl ye almıstım. 2009 son çeyreklerinde hatırladığım kadarıyla 300-320 TL ye kadar düşmüştü. Şu an toplu bi alım için bekliyorum.Çok fazla bir birikim değil ancak kar etmek istiyorum. Fiyatların düşme derecesi nedir? Uzun zamandır takipteyim ve 350 üstü sürekli. Anladığım kadarıyla admin almamız konusunda hemfikir. Yardımlarınız bekliyorum.

Simdidien teşekkürler

admin  08 Şub 2010

Müge hanım, fiyatlar uzun süredir düşük seyrediyor. Bu fiyatların yüksek oranda altına inmesini beklemek hüsran yaratabilir. 50 TL altına düşme ihtimali oldukça zayıf. Şöylede bir durumu unutmamak gerekir. Fiyat düşüşü beklerken fiyatların yükselme ihtimalinide unutmamak gerekir. Altın fiyatlarının 58 TL seviyelerine çıkıp tekrar düştüğünü biliyoruz. Bu durumda alım yapmak sizin seçiminize kalmış.

mehmedim  09 Şub 2010

altın fiyatları düşme ihtimalı kadar yükselme ihtimalı da yüksek.buna göre davranmak lazım . görüşüm kısa süre yatırım yapmak isteyen borsayla oynamasın.

yasemin  09 Şub 2010

sayın admin 392 gr altın borcum var aldıgım bilezikleri 43.2gr fiyatından bozurdum şuan almalımıyımm yoksa beklemelimiyimm 1000 ons seviyesine düşme ihtimali varmı 1070 ons u kıramadıgı sürece aşagı yönlü olma ihtimali yüksek gibi geliyo bana mart ve mayıs ı beklemem gerekirmi o dönem daha düşük oluyo zararımı en aza indirmek için beklemelimiyim almalımıyım.teşekürler.

admin  09 Şub 2010

Yasemin hanım, Ons sadece altın fiyatına göre hareket etmemektedir. Dolar ile ilişkilidir. Ons fiyatı 1000 altına indiğinde altın fiyatıda çok düşer gibi bir durum söz konusu değildir. Altında büyük düşüşler beklemek bu oranlar varken biraz risk gibi görünüyor. Çünkü fiyatlar bu seviyenin çok daha üzerindeyken bu fiyatlara yeniden düşeceğini çok kişi düşünmüyordu. Beklemek sizin tercihinize kalıyor böyle bir durumda. Yakın zaman için fiyatlarda düşüş olur yada yükseliş olur dersem sizi yanlış yönlendirmiş olurum.

yusuf  24 Şub 2010

mrb. Admin Bey, Şu an altın bozdurmak için uygun bir zaman mıdır?

hasan  24 Şub 2010

Altın satmak için en uygun zaman sizce ne zamandır? Geçmiş senelerde hep martta en yüksek değerini almış ancak bu sene çok geç yükselmeye başladı. Acaba nisanda mı satmalı bu sene?

şeyda  01 Mar 2010

sayın admin bey altının düşeceği değerini yitireceği hakkında söylentiler var.sizce ne kadar gerçeği yansıtıyo.elimizdeki altınları bozdurmalı mıyız?

elif  01 Mar 2010

Admin Bey, bu aralar altın hafif yükseldi. Sizce bundan sonraki rotası nasıl olur?

AYŞE CAN  03 Mar 2010

Admin Bey Merhaba,
Hergün size yorum yazmasamda en azından sizin ve arkaşların yazmış olduklarını mutlaka okuyorum.9 Şubat tan itibaren sayfamızda bir hareket yok.Dikkatimi çekti.Hayırdır İnşallah.Umarım büyük bir sorun yoktur.Göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim.

aziz  03 Mar 2010

altın fiyatları bugün itibariyle yükseklmeye başladı.bende bundan önce sonra yükselir diye düşünüyorum.heralde nisan sonunda 60,00 tl bulur.
2010 ocakda 53,50 hurda almıştım :) sonrasında altın düşünce çok üzülmüştüm.şimdi ise yükselmeye başladı.allahdan 6.500 tl değerinde bişi almıştım.hadi bakalım hayırlısı.

aziz  03 Mar 2010

sayın admin 6 tek trabzon burma bileziği almıştım.acaba bunu bozunca buda hurda fiyatınamı alınıyor?veya cumhuriyet altınımı almalıydım???

rıdvan  04 Mar 2010

sayın admin,1 yılı aşkın bir süredir altına yatırım yapmaktayım,yaklaşık 200 gr. altınım var.şu an 1000 lira civarında kar elde ettim.bildiğiniz gibi altın fiyatları mart ayı itibariyle yükselişe geçti,bu yükseliş daha sürermi,yoksa bozdurup türk parası olarak beklemedemi kalmalıyım.tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler…

sultan  05 Mar 2010

sayın admin bey altın satmak için uygun bir zaman mı sızce?tşkr ederim….

ihsan  05 Mar 2010

Sayın admin elimde bir miktar altın var.Şimdilerde altın fiyatları artıyor.Hangi seviyelerden bozdurmak mantıklıdır.yorumlarınızı bekliyorum , teşekkürler .

admin  05 Mar 2010

Sitemize göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkürlerimi iletiyorum. Birçoğunuzun farkettiği gibi bir süredir sorulara yanıt veremedim. Bu sorunun nedeni yoğun tempodan kaynaklanmaktadır. Buna bir çözüm arayışı içinde olduğumuda belirtmek isterim.

Sorularınıza gelirsek; (Gecikme için özür diliyorum)

Yusuf bey, fiyatlar beklendiği gibi hafif yükselişler içinde. Bozdurmak için uygunmu sorunuza yanıt bulunduğunuz duruma göre değişebilir. Genel olarak bakıldığında bu fiyatların daha üzerine çıktığını biliyoruz. Eğer sabır gösterilirse mutlaka üzerinede çıkacaktır fakat bu yakın zamandamı olacak bunu bizde işin içinde olsak bile bilemeyiz. Bekleyip göreceğiz. Eğer şuan ve yakın zamanda ihtiyaç yoksa altında kalınabilir.

Hasan bey yukarıdaki yorumum sizin içinde geçerlidir. Ek olarak fiyatların değişimlerini aylara bağlamak çok yanlış olur. Fiyatlar aylara veya mevsimlere göre değişiklikler göstermiyor. Son yıllarda böyle gelişsede, istatistikler değerlendirilsede net olarak aylara bağlamamak lazım.

Şeyda hanım, fiyatlar kısa süreli, belirli zamanlarda düşer ve yükselir ama yıllara bakıldığında altın asla değer yitirmez. Böyle bir durum olması mümkün değildir. Bu çıkan haberler daha önce altın fiyatlarının 1 yıl içinde 4 5 katına çıkacak söylentilerindeki gerçeği yansıtmayan bilgi gibidir. Bu tür haberlere göre hareket etmek sizi yanlış yönlendirmelere sebep olabilir.

Elif hanım, fiyatlarda 51 52 TL seviyesinde iken fiyatların daha fazla düşme ihtimalinin çok zayıf olduğunu ve alım için uygun zaman olduğunu yazmıştım. Nitekim beklendiği gibi fiyatlarda günden güne hafif yükselişler yaşanıyor. Bu yükseliş normal yükselişlerdir. Yakın zaman içinde bu fiyatlar az aşağı az yukarı devam eder görünüyor.

Sayın Ayşecan, durumu yukarıda açıkladım bu durum için özür dilerim. Gün içinde birçok şey ile uğraştığımdan dolayı yorumlarda aksamalar olabiliyor son zamanlar. Ama bunu aşacağız inşallah. Bu durum sitemizdeki bilgileri etkilemiyor yalnız bunu belirtmek isterim. Sitemiz genede en doğru ve güncel altın fiyatlarını anlık olarak vermeye devam ediyor. Bu konuda şüpheniz olmasın.

Sayın Aziz, Hurda altın fiyatından değerlendirilir. Yatırım için Cumhuriyet altınlarını tercih edebilirsiniz.

Sultan hanım, yukarıdaki yorumlar sizin içinde sanırım cevap olacaktır.

İhsan bey, ihtiyaç yoksa altında kalmak herzaman tavsiye edilir. Fiyatlarda yükselişler var fakat bu fiyatların daha üzerini görmüştü bir zamanlar. İhtiyaç durumunuza göre hareket edebilirsiniz.

hasret  05 Mar 2010

sayın admin suaralar altın alış fiyatı 22 ayar için 51 tl civarında bu rakamların 40 tl gibi seviyelere inmesi gibi bi durum söz konusu olabilirmi Ben yatırım amaçlı aldığımdan yukarı veya aşağı yöndeki ufak dalgalanmalar(alım -satım için) çok etkilemiyor ama büyük oranda düşüşlerden tedirginim Sizlere başarılar dilerim.

admin  05 Mar 2010

Sayın Hasret, Öncelikle belirtmek isterim ki şuan güncel altın fiyatı gram olarak 56 TL seviyelerinde. Ve 40 TL gibi seviyeye gelmesi imkansız. Altın fiyatlarında okadar gerileme olmamaktadır. Zaman geçtikçe yıllara göre fiyatlar herzaman artış gösterir.

kaportacihaci  07 Mar 2010

sayın admin oncelıkle merhaba, ben sıtenıze yenı katıldım ve soruları ve yorumlarınızı okudum butun herkese yardımlarınızdan ötürü size teşekkür.. benım sıze sorum su ben ev aldım bır bucuk aya kadar odemesını yapacam ve elımde 200 gr altınım var sızce bu aralar altını bozdurayımmı,, yoksa bır bucuk ay daha beklıyeyımmi teşekkürler

burak  08 Mar 2010

öncelikle merhaba sayın admin altına yatırım yapmayı düşünüyorum ancak düşüş ne kadar devam eder bilemiyorum. beklersem benim için daha uygun bir fiyata inecek midir altın sizce? teşekkürler..

asi  09 Mar 2010

slmlar bn 30000tllik altın almayı düşünüyorum şimdi almalımıyım yoksa beklemelimiyim daha uygun fiyat bulunurmu tşk

misafir  14 Mar 2010

altın almayı düşünüyorum almak için doğru zaman mı ?

sema  17 Mar 2010

merhaba admin bey ben bir miktar altın almak istiyorum yaz ayını beklesem acaba düşüş olurmu şu an bana çok yüksek geliyor

adem  18 Mar 2010

evleneceğim ne yapmam lazım ne zaman altın almalıyım düğünüm yaza inşallah:)

Adem  19 Mar 2010

Sayın yönetici, sitenizle yeni tanıştım. Açıkçası çokta beğendim. Sizin sitenizin diğerlerinden farkı ziyaretçilerinize cevap yazıyor olmanız. Elbette sizler de herşeyi tahmin edemezsiniz ama hiç olmazsa bizim gibi küçük yatırımcılara veya borçlulara iyi bir pusula olabilirsiniz ki bunu bir sürü insan için yapmışsınız.
Benim sorum şu: 2 yıl önce borç olarak 150 civarında çeyrek altın almıştım. Şimdilerde bunu ödemem lazım. Fakat fiyatlar çok yüksek! Ödeme yapmak için uygun zaman dilimi sizce nedir? Nisan ayını mı bekleyeyim ne yapayım bilmiyorum.
Tavsiyeniz için şimdiden teşekkür ederim.

ebru  24 Mar 2010

sayın admin bey,benim bir sorum olacak müsayitseniz!cumhuriyet altın mı yok sa 24 ayar has altınamı yatırım yapılmalı,birde mayıs ayında düşeceği söylentileri var ne kadarı doğru olabilme ihtimali var acaba.tşk ederim.

adige  26 Mar 2010

admin bey merhaba
biraz nakit param var paramı nasıl değerlendirebilirim. düşüncem altın almak ama geri bozdurma ihtimalinde değer kaybetiği için altın hesapları hakkında bilgi almak istiyorum. bakankada nasıl değerlendirebilirimi paramnı?
şimdiden teşekkürederim

arda  28 Mar 2010

Merhaba admin bey yurtdisinda kalan biri olarak birikim icin 22 ayar burma bilezik almayi dusunuyorum ilerde satarsam zarar etmem diye biliyorum acaba 22 ayar burma bileziklerin en agiri kac gram ve haziranini ortasinda dusunuyorum acaba altin ne kadar olur o zaman tsk

Gökhan  08 Nis 2010

Merhaba admin. Altın almayı düşünüyorum. Fakat biraz düşmesini uygun olmasının bekliyorum.(50-52 TL Civarı) Bu fiyata gelmeyecek galiba sizce ne yapmalıyım ??

Serhat  09 Nis 2010

Merhaba admin bey 10 bin tl altın hesabım var bankada bekletmeyi düşünüyorum eylül ayına kadar 57 den aldım sizce o zamana kadar karım olurmu zarardayım çünkü düğün yapıcam o zamana

admin  10 Nis 2010

Sayın Kaportacihaci, fiyatlarda büyük düşüş olması zor görünüyor. Bu sebeple beklemek daha yararlı olabilir.

Sayın Burak, fiyatlarda yukarıda yazdığım gibi düşüş ihtimali zayıf. Hele ki 50 TL seviyelerini yeniden görmesi zor. Şuanki fiyatlarda bir avantaj olmasada beklemek avantaj sağlayacak gibi görünmüyor.

Sayın Asi, fiyatlar takip ediyorsanız uzun süredir aynı seviyelerde seyrediyor. Piyasalardaki gidişata bakıldığında yüksek düşüş ihtimali çok zayıf. Fiyatlarda avantaj olmadığı için alım seçime kalmış bir dönemdeyiz.

Sayın Misafir yukarıdaki yorum sanırım sizin içinde cevap oluyordur.

Sema hanım, yukarıda aynı sorulara cevap verdim ama sizin içinde yazayım. Piyasaların gidişatına bakıldığında büyük düşüş olması zayıf. Yaz aylarında fiyatlarda durum artı yönde olursa sizin için zararlı olabilir.

Adem bey, evlilik için hayırlı olsun. Piyasalarda son aylarda sakin gidişat yaşanıyor. Altın fiyatlarına bakıldığında alım için avantaj da yok. Büyük farklarla düşüş olması zayıf ihtimal.

Adem bey, düşünceleriniz için öncelikle teşekkürler. Bazı sıkıntılar sebebiyle yorumları biraz aksattım bunun için özür diliyorum. Fiyatlar görüldüğü gibi son aylarda hep aynı seviyelerde dolaşıyor. Borcunuzu ödemek için açıkçası beklemek size yarar sağlamayacak gibi görünüyor. Fiyatlarda avantaj olmasada borcunuzu ödemeniz ideal olabilir.

Ebru hanım, kısa vadeli düşecek veya altın fiyatları çıkacak gibi söylentiler herzaman yatırımcıyı yanlış yönlendirmektedir bunu sitemizde devamlı yazmaktayım. Piyasa gidişatına bakıldığında büyük düşüşlerde görünmüyor. Diğer sorunuzun cevabı sitemizde mevcut fakat tekrar yazayım. 24 ayar has işlenmemiş altın bulup alma imkanınız varsa tabikide en avantajlısıdır. Fakat has işlenmemiş, çekili diye tabir ettiğimiz altınların perakende satışı yapılmamaktadır. gramlık olarak satışı yapılan altınların ise fiyatı normal has altın fiyatından satış yapılmamaktadır. Bu sebeple yatırım için cumhuriyet altınlarını tercih edebilirsiniz.

Sayın Adige, kısa vadeli değilde uzun vadeli yatırım düşünüyorsanız altın herzaman kazandırır. Yıllar arası fiyatlara baktığınızda aradaki farkları görebilirsiniz. Altın her yıl üzerine koyarak yükselmektedir.

Sayın Arda, yatırım için ideal araçlardandır 22 ayar burma bilezikte. Saklama kolaylığı olsun isterseniz ata altında tercih edebilirsiniz. Burma bileziklerin hazırda en ağırı 40 grama kadar bulunabilir. Daha yüksek gramda isterseniz sipariş olarak yapılmaktadır.Haziran ayı için fiyat vermek doğru olmaz. İşin içindede olsak malesef bilemeyiz bekleyip göreceğiz.

Gökhan bey, yukarıda yazdığım gibi şuan 50 TL seviyelerine inme ihtimali oldukça zayıf görünüyor. Alım yapmanın tercihe kalmış zamanlarındayız.

Serhat bey, altında olduğunuz sürece zarardayım gözüyle bakmayın. Fiyatlar bir günde size çok güzel kâr sağlayacak oranlarda bile yükselebilir. Yüksek fiyattan alım yapmışsınız bu da ayrı bir etken fakat Eylül ayında daha yüksek fiyatlar olması beklenen durum.

talip  12 Nis 2010

Hoşgeldiniz:)
Uzun zamandır yeni sorular da cevaplar da yoktu. Sayın admin, hemen hemen aynı sorular cevap niteliğinde bana da ama çevremden gelen telkinler doğrultusunda sormak istediğim soru şu: daha önce 58 leri yakalayamadım ama biraz düşüğünden de olsa altından çıkıp tekrar girerek güzel bir kazanç sağladım ilk defa hayatımda:) Şimdi yine yükseliyor. Azı karar mantığı ile hareket edip satsam ve tekrar dönsemler kafamda. İnecek yine değil mi? Ciddi bir düşüş değil tabii kastettiğim. Ama az da olsa bir kârla TL ye geçip yine aldığım fiyatlara, 53 lere gelince dönmek riskli bir karar mıdır? Bir yükseliyor, bir düşüyor; sürekli yukarı değil hareket… Kimse bilemez ve tecrübeyle aktaracağınız bilgi sebebiyle size herhangi bir sitem mevzu bahis olmayacak efendim. İyi çalışmalar…

orçun  12 Nis 2010

Merhaba Sayın Admin ,

Yaklaşık 1 yıldan beri bankada altın hesabım var . Bu yatırıma yeni başlarken yazılarınızı okuyup altın yatırımına teşvik olmuştum.Bu süre zarfında çok şükür ki istediğim gibi bir artışla da yatırımımı biraz daha büyüttüm. Şimdi yaklaşık 11-12BİN TL gibi bir rakamı daha bu şekilde değerlendirmek istemekteyim.
Şimdiki fiyatlar aldığım fiyatlarla gram başına yaklaşık 7 tl daha fazla.Yukarıdaki cevaplar arasında Alım içim fiyatların yüksek olduğunu, dolayısı ile avantajlı bir fiyatın olmadığını yazmıştınız.Bu yatırım için alım yapmamı mı önerirsiniz , beklememi mi ?
Saygı ve Sevgilerimle

admin  12 Nis 2010

Teşekkürler Talip bey. Şuan altınları bozmak pek mantıklı değil açıkçası. Sebebi fiyatlar uzun süredir bu seviyelerin etrafında. Bu rakamlarda yerini sağlamlaştırıyor bu sebeple fiyatların bu seviyenin yüksek oranda altına inme ihtimalini düşük kılıyor. Hafif gevşemeler göz ardı edilirse tabi. Şansınızı denemek isterseniz risk alıp deneyebilirsiniz ama şunuda unutmayın bozdurup alma arasında bir fark olacak. Fiyatlar düştüğünde bile bu düşüş yeterli oranda olmazsa bu farkıda kapatamayabilir. Seçim sizin. Umarım hayırlı olan şekilde işlem yaparsınız.

Orçun bey, yatırımlarınızdan kazanç elde etmenize sevindim. Eğerki paranızı değerlendirecek başka seçiminiz yoksa, uzun süreli yatırım düşünüyorsanız alabilirsiniz. Diğer seçenek ise fiyatların düşmesini beklemek olacaktır. Yalnız fiyatlarda yüksek oranda düşüşler olması düşük ihtimal. Orta seviyeli fiyatların olması alım ve satımı tercihe bırakıyor.

talip  13 Nis 2010

Teşekkür ediyorum cevabınız için. Alış-satış arasındaki farkın getireceği kazancın ortaya konması + düşme-yükselme beklentileri ile ilgili kesinliğin olmayışı = kararsızlık. 58 leri gördüğünde çıkmam tavsiye edilmişti ama kalma kararım dolayısıyla düşüş sonrası çıktım. Çok şükür o bile kazandırdı. Şimdi o vakitler de kalsa idim daha da aşağıları görecekti. Sorun burda. Çıkılması ve girilmesi gereken yerleri biraz nasip biraz da bilgi ile yakalayabilmek diyorum. 53 leri görme ihtimali – küçük de olsa – varsa çıkayım istiyorum tekrar girmek niyetiyle.İyi çalışmalar, şimdiden teşekkürler.

admin  14 Nis 2010

50 TL fiyatına düşme ihtimali çok zayıf olsada 53 uzak değil şansınıza güveniyorsanız dediğim gibi tercih sizin. 58 TL fiyat olsa şuanda nakite dönüp beklemek mantıklı olabilir fakat orta seviyede olması kararı zorlaştırıyor sizinde arada kaldığınız gibi.

talip  14 Nis 2010

Teşekkürler. Artık düşünmüyorum:)Tekrar yola çıkar ama ümidim.

Kaan  16 Nis 2010

İyi günler Admin!!!
Ben şuan üniversite 1. sınıftayım.
Lise 1 den beri altın biriktiyorum. Anneannemin tembihi ile. Yalnız şu aralar pek yatırım yapamadım şehir dışında okuduğum için yeterli parayı biriktiremiyorum bazen. Ancak aldığım kredileri sürekli altına çeviriyorum.
Sizce böyle devam etmeliyim? Benim amacım sürekli altın alarak ileride ev almak. Şuan yaklaşık 20küsür milyara denk geliyor çeyrekleri bozunca. Ancak yanlış mı yapıyorum hiç bilmiyorum?
sürekli bozdurup nakite çevirip bir nevi ticaret mi yapsam? Yada böyle devam mı edim mezun olasıya kadar? Şimdiden çok teşekkür ederim!
Hoşçakalın!!!

admin  18 Nis 2010

Sayın Kaan, seni tebrik ediyorum gerçekten örnek alınması gerekecek şekilde yatırım yapmışsın. Bu şekilde devam etmeni öneririm. Yalnız piyasaları takip edersen fiyatların çok fazla oranda yükseldiği zamanda satıp, düşüş olduğu zaman o nakiti yeniden altına dönüştürerek te yatırımında birazdaha fazla kazanç sağlayabilirsin.

Aziz Erdem  25 Nis 2010

Sayin admin bey
1000gr altin almaya niyetim var siz ce bunu hangi altindan almaliym? kuyumcilar ozel indirmler yaparlar mi?

admin  21 May 2010

Sayın Aziz Erdem, Yüksek miktarlı alımınızda indirim oranı daha yüksek olacaktır tabikide. Birden fazla yerden fiyat almanızı tavsiye ederim. Direkt işlenmemiş çekili diye tabir ettiğimiz has altın alma imkanınız olmadığı için ata altın tercih edebilirsiniz. Miktar yüksek olduğu için saklamak problem olur derseniz bankaların altın hesaplarınıda gözden geçirebilirsiniz.

sukru  21 May 2010

sayın admin altının tekrar 53-54 TL leri görme olasılığı var mı sizce.yoksa artık bu yeni fiyattan altın almalı mıyız

admin  21 May 2010

Sayın Şükrü, 53 Tl seviyelerine kadar gelme ihtimali çok zayıf fakat şuanki fiyatın altına inme ihtimali olması beklenendir. Her artışın sonunda gevşemeler yaşanabilmektedir. Bu sebeple alım için aceleci olmamak gerekir. Fiyatlarda düşüş yaşanmasa bile en azından fiyatların oturmasını beklemek yatırımınız için yarar sağlar.

ebru  24 May 2010

sayın admin bey.cevabınız için çok tşk ederim.fakat ben hep gram altına yani has altına yatırım yaptım.bunlar tehlike arz edermi,satıp cumhuriyet altınına mı yatırmalıyım.

ckaya  26 May 2010

Bugün itibariyle çeyrek altın bozmak doğru bir hareket mi olur?

İleriye dönük görüşünüz nedir?

adige  26 May 2010

slm admin bey
53-54 aralığında 107 gr altın aldım. bunu bir ay sonra 60.5 dan bozdurdum amacımbir iki lira aşağı düştüğünde daha fazla almaktı. düşüşleri kaçırdığım için almadım yaklaşık 15 gündür nakitte duruyorum. güneydoğunun altın ihtiyacı artacağı söyleniyor. bazı ülkelerin ekonomisinin geriye gitmesi de altının artacağına işaret ettiği yazılıyor sizin fikrinizi alabilirmiyim. sizce bir iki gram zarrarla nakitimi altına çevirim mi?

turkuaz  29 May 2010

Sayın admin;
öncelikle bizi bilgilendirdiğiniz için çok teşekkürler.
ben 2000 tl civarında bankaların altın hesaplarından altın almayı düşünüyorum. fiyatlar bu kadar yüksekken alım yapılmalı mı yada ne zaman alım yapmalıyım?
Teşekkürler…

ECE  02 Haz 2010

Merhaba bugunlerdeki yukselis ile ilgili alim yada satim tavsiyeleriniz nedir?
Sizce dusmeye ne zaman baslar?

Mert  03 Haz 2010

Sayın admin altının 61,90 Tl’den geri 57 Tl veya 58Tl ‘ye düşme ihtimali var mı ?Sizin görüşünüzce altın kaç Tl’ye düşer ya da çıkar ?

admin  03 Haz 2010

Ebru hanım, aldığınız has altın özel ambalajlanmış şekilde satılan gram altınlardan ise fiyatı daha yüksek olduğu için bundan sonraki yatırımlarınızda cumhuriyet altını alımı yapabilirsiniz. Almış olduklarınız sorun yaratmaz. Daha kazançlı çıkmanız için tavsiyedir sonuç itibarı ile.

Sayın Ckaya, fiyatlar altın bozdurmak için uygun seviyede. Tabi bozdurmayı değerlendirmek için alış fiyatınızıda göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Hangi fiyattan altın aldığınızı bilmiyorum. En yüksek seviyeyi beklemek bazen fiyatların düşmesiyle kârdan zarara sebep olabiliyor.

Sayın Adige, fiyatlar şuan Altın tarihinin en yüksek fiyatları konumunda. Fiyatlarda artışlar oluyor son zamanlar fakat bu artışlarda bir yerde duracak. Ve bu duracağı nokta şuanki bulunan fiyatların çok üzerinde değil. Yüksek fiyattan alım yapmak risk teşkil eder o sebeple fiyatların gevşemesini beklemek daha mantıklı. En azından fiyatların oturduğu zaman almanız tavsiye edilir.

Sayın Turkuaz, yukarıdaki cevabım sanırım sizin içinde geçerli olacaktır. Genede seçim sizin tercihinize kalmış.

Ece hanım, aynı şekilde yukarıdaki yorumlar sizede ışık tutacaktır.

Mert bey, gevşeme durumunda fiyatların o seviyeye gelmesi anormal olmaz. Bir rakam vermem 58 veya 55 demem sizi tatmin edecektir ama bu gerçeği yansıtmayacağı için rakam vermemek daha doğru olacaktır. Bekleyip göreceğiz.

Alfonzoo  11 Haz 2010

Sayın admın elimde 1 kg.altınımvar ve 1-2 sene daha bozdurmayı düşünömüyorum ama fiyatlarda bu aralar malum iyi seviyelerde sizce ne yapmalıyım altın düsüse gecerse sizin tahmınınız hangi seviyelere gelir ben 1-2 sene daha beklesem nasıl olur.Tşk..

ebru  22 Haz 2010

sayın admin bey size çok teşekkür ederim,sağolun.

admin  23 Haz 2010

Sayın Alfonzo, fiyatlar daha yüksek rakamları gördüğünde bozdurulabilirdi. Şuandada zirvedeki rakamlardan çok uzak değil bozdurmak tercihe kalmış. Risk almak istemiyorsanız altında kalabilirsiniz.

yasemin  23 Haz 2010

sayın admin yüksek miktarda borcum bulunmakda 2 yıl müddetim var borcumu ödemem için elimde şuan hepsini kapatcak para mevcut şuan almalımıyım yoksa beklemelimi gevşeme başladımı sizce 43 lerdeyken bozdurdum 62 lerde şuan sizce almalımıyım kışı beklememi tavsiye edenler var aralık ocak ne dersiniz teşekkürler….

admin  25 Haz 2010

Yasemin hanım, şuanki fiyatlar zirveden sadece 1 TL aşağıda. Yani alım için pek uygun fiyatlar yok. Fiyatlarda düşüş bekleyebilirsiniz fakat çok büyük oranlarda düşüşler beklemekte sizin için risk olacaktır. Fırsat yakaladığınızda kaçırmamanızı öneririm. 2 yıl gibi bir süre sonra fiyatlar bu fiyatların çok daha üzerinde olacaktır.

Kenan  25 Haz 2010

Sayın İbrahim bey keşke daha sık yazabilseniz:(

admin  25 Haz 2010

Kenan bey, Altın için hergün ayrı bir yazı yazmak bazen yersiz geliyor bazende yazacak ayzı bulamıyorum açıkçası. Sonuçta altında şifre yok. Kısa vadede düşüşler yaşar ama uzun vadede herzaman daha yüksek oranda artış gösterir ve kazandırır. O sebeple gerekli zamanlarda bilgilendirme amaçlı yazıyorum daha çok. Sitede okadar çok yazı varki düşünüyorum ne eksik diye artık inanın. yazıma şunu ekliyim. Önümüzdeki günler için aklımda farklı bir fikir var net olmamakla birlikte. Eğer uygulamaya sokarsak eminim sitemizin birçok ziyaretçisi için güzel olacaktır.

kenan  26 Haz 2010

Samimiyetinize inanıyor ve yeni projenizi sabırsızlıkla bekliyoruz.Teşekkürler

admin  26 Haz 2010

Teşekkürler. Çok büyük bir olay değil fakat ilave olarak güzel olabilir diye düşündüğüm bir konudur.

Kenan  27 Haz 2010

İbrahim bey, altın dışında diğer kıymetli madenlere ,gümüş ve platine,yatırım hakkında neler düşünüyorsunuz?

hasan  28 Haz 2010

300 gr kadar altın almak istiyorum. Altının gramı ne kadara duserse alım yapmamı tavsiye edersiniz? Su anda 63TL seviyesinde, mesela 60TL olursa hemen alın der misiniz? Daha net sormak gerekirse, altının tekrar yukselise gecmeden once kaca kadar dusecegi fikrindesiniz? Bunu bilmeniz olanaksız biliyorum ancak tecrubelerinize guveniyorum.

turkuaz  29 Haz 2010

sayın admin ben 190 gr altını yaklaşık 3 gün önce bozdurdum amacım altında eğer düşüş yaşanırsa tekrar almaktı. ben 61.5′ten bozdurdum sizce fiyatlar bozdurduğum rakamın altına düşermi yoksa yükselmeye devam edermi? acaba hatamı yaptım?

admin  30 Haz 2010

Kenan bey, öncelikle belirtmek isterim benim ilgi alanım altın. Ve altın hakkında en detaylı bilgilere sahibim. Diğer madenler hakkındada tabiki bilgim var fakat detaylı bilgi verecek kadar yeterli değilim. Son zamanlarda platin ve gümüş öne çıkartılıyor. Onlara yönelerekte yatırım yapılabilir fakat Altın varken platine yönelmek ne kadar doğru olur bilinmez. Bunun için en basit gerekçe platini nakite çevirmeniz kolay olmaz. Alım içinde heryerden temin edemezsiniz.

Hasan bey, net olarak rakam vermem doğruyu yansıtmayacaktır malesef. Son zamanlar fiyatlar yüksek. Piyasa gidişatına göre değerlendirmek gerekir. Bugün için baktığımızda 60 TL alım için uygun fiyat olabilir fakat piyasanın gidişatına göre belkide daha aşağı rakamlara düşme ihtimali olabilir.

Sayın Turkuaz, fiyatlar yüksek bozmak hata diyemeyiz fakat ihtiyaç olmadığı taktirde altında kalınması mantıklı tercih oluyor. Tekrar alım yapmanız için biraz beklemeniz gerekecek sanıyorum. Düşme ihtimali olabilir aceleci davranmayın alım için. Yüksek fiyatlı alım yaparsanız satmanızın bir anlamı olmayacak.

talip  02 Tem 2010

İbrahim Bey merhaba,
Sayın Turkuaza yaptığınız değerlendirmeden şu sonucu çıkartmak mümkün mü?: varolan altını – bankada – TL ye çevirip daha düşük seviyeden girilebilir bir dönemdeyiz. Alış-satış farkı cumhuriyete oranla kazanca daha müsait diye düşünüyorum. Bugün içinde, erken saatlerde cevabın gelmesi karar aşamasındaki beni mutlu edecektir:) İyi çalışmalar…

kenan  02 Tem 2010

Sayın Turhal, piyasanın gidişatına göre fiyatların daha aşağılara gidebileceğini söylediğinizde alımdan vazgeçmiştim.Dün gece öngörülerinizin doğrulanması ile gayet mutlu oldum:) sizce alım için hangi seviyeleri beklemeli? Tesekkurler

admin  02 Tem 2010

Talip bey, o yorumda yazdığım gibi ihtiyaç yoksa altında kalınabilir. İkinci tercih olarak söylediğiniz yapılabilir. Tercihinize kalmış açıkçası. Şu dönemde kısa zamanda kâr, kazanç beklemek zor yalnız bunuda belirtmek isterim. Çünkü fiyatlar yeni yatırım yapacaklar için yüksek sayılır. Yükselişini ise yeni bitirdi demek pek yanlış olmaz. Geçtiğimiz aylarda 52 TL seviyesinden 64 TL ye kadar yükseldi. Bir okadar daha yükselme ihtimalini zayıf kılıyor bu durum.

Kenan bey, şunu belirtmek isterim. Sitemizi ilk açtığım yıllarda da sık sık yazmışımdır. Altın adına yakın zaman için çok net yorumlar gerçeği yansıtmayabilir. Bende ısrarla sorulan bu sorulara çoğu zaman yanıt veremiyorum anlayışla karşılarsanız. Yarın ne olacağını kestirmek zor. Bu işin içinde olsanızda bu durum böyle. Alım için fiyat seviyesi konusundada rakam vermek istemem piyasa gidişatında alım için uygun görülen fiyatlar olduğunda gün içinde yeni haber şeklinde yazı yazarak bunu bildiriyorum. Israrla bugün fiyatlar bi an gevşese 58 lere düşse alınırmı derseniz evet alınır diyebilirim. Ama 58 TL ye düşermi bilemeyiz.

talip  02 Tem 2010

Teşekkürler. Kalmakta fayda var diyorsunuz. Savaş söylentileri ile – daha önce de olan ama arkası gelmeyen söylentilerden olma ihtimali belirtilerek – ilintili bir hareket olarak değerlendiriliyor düşüş başka bir sitede. Para bastım pul oldu demek yerine savaş çıktı böyle olduya getirmek mantığı ile şimdilik altını bastırma eğilimi olduğuna dair değerlendirmeler var? Savaş senaryosunda – Allah muhafaza – geçici bir geriye gidiş sonrası ciddi bir ileri hareket beklentisi – siz beklemiyorsunuz anladığım – çevrenizde nasıl değerlendiriliyor acaba merak ediyorum. Sadece söylenti mi yoksa gerçeklik payı var mı?

admin  02 Tem 2010

Talip bey, başka bir sitenin veya kişinin yorumu üzerine yorum getirmek yersiz. Herkesin kendine ait yorumu, kendi izlediği bir düşünce, yol vardır. Altında doğru olan şey, bir zaman biraz geri gider bir zaman gelir geri gittiğinden daha yüksek oranda yükselir. Böyle gelmiştir böyle gidecektir. Talep ve altının piyasadaki çokluğu, azlığı en önemli etkendir.

temmuzq  06 Tem 2010

merhaba admin bey!

Şu günlerde altın bir hayli düştü. Alım için uygun zaman olabilir mi?

ebru  07 Tem 2010

mb.zamanında goldaş marka has altın almıştım.sıkıştığımda bozdurmak istedim,anadolu yakasında bir sarraf almadı,goldaşın firmasını bulmam gerekiyormuş,altın altın değilmidir,ihtiyaç halinde nerede satabilirim,yardımcı olursanız çok sevinirim.sağolun.

ata  08 Tem 2010

Sn admin,heryıl kasım ve mart ayları arasında alım yapmak mayıs ayı ile ağustos ayı arasında satmak doğrumudür yardımcı olursanız sevinirim,kısacası hangi aylar alım için ideal hagi aylar satış için.tşk

İzzet  09 Tem 2010

Yaklaşık 60000 TL altın borcum var, Bu borcumu ödemek için alım yapmak adına uygun bir dönemdemiyim yoksa biraz daha beklemek mi mantıklı olacaktır. Önerinizi alabilir miyim?

mEHMET  14 Tem 2010

Merhaba admin bey aralıkta düğünüm var.altınları şimdiden alsam nasıl olur sizce o aylarda sıkıntı yaşarmıyım fiyatlar yükselirmi sizce bi çıkış yolu bulmam lazım.

şeyda  16 Tem 2010

sayın admin bey dün 14 ayar favorinin bilekliğini aldım. 13.5gr geldi ve 850 tl ödedim. işcilik bu kadar çok mu oluyo.bana gr mı 62.96 ya geldi çok kararsiz kaldım .yardımcı olursanız sevinirim .olmazsa geri vermeyi düşünüyorum.

admin  16 Tem 2010

Sayın Temmuzq, fiyatlar zirveden uzaklaştı. Alım yapılabilir fakat daha fazla düşüş olmaz gibi bir görüş belirtmekte doğru olmaz. Hafif düşüş devam edebilir. Yalnız Risk almak istemiyorsanız alım yapabilirsiniz.

Ebru hanım, alması gerekir fakat almıyorsa başka kuyumculara göstermekten başka yapılcak birşey yok. İkinci bir tavsiyem ise markalı gram altınlar yerine ata altın, çeyrek altın ve türevlerini alarak yatırım yapmanızdır. Ben sitemizde birçok konuda gram altınlar yerine bu tür altınların alınmasını öneriyorum. Gram altınlar direkt has altın fiyatından verilmiyor ve gördüğünüz gibi satışında da problemler yaşanabiliyor.

Ata bey, aylara, günlere göre alım ve satımı önceden ayarlamak mümkün değildir. Bazı yıllar aynı dönemlerde alım ve satım söylediğiniz gibi uygun olmuş olabilir ama bu herzaman o şekilde olmaz.

İzzet bey, yukarıda yazdığım gibi risk almak istemiyorsanız alım yapabilirsiniz. Fiyatlar zirveden 5 TL kadar geride hafif gevşemeler devam edebilir fakat çok büyük oranlarda düşüş beklemekte sizi yanıltabilir.

Mehmet bey, Aralık ayındaki altın fiyatlarını şimdiden kestirmek biraz zor fakat yukarıdaki yazdığım gibi riske girmek istemezseniz alım yapabilirsiniz. Tercihe ve şansınıza kalmış bir durum olur.

Şeyda hanım, 14 ayar ürünler işçilikli ürünlerdir. İşin içine markada girince fiyat dahada yükseliyor. Haliyle sizinde çıkarttığınız sonuç gibi fiyat yüksek malesef.

kimene  07 Ağu 2010

sayn admin yeni düğünüm oldu bir miktar altınım var araba almak için bozdurmak istiyorum şu an bozdurmam beni ileriki aylarda üzer mi sizce beklemelimiym

admin  08 Ağu 2010

Sayın Kimene, fiyatlar düşük olması sebebiyle bozdurmanız önerilmez. Zirveden birhayli uzaklaştı fiyatlar. Almak istediğiniz arabanın fiyatı çok uygunsa, yani tabiri caizse düşeş ise sizin tercihiniz birşey diyemem fakat altın fiyatlarında ileriki aylarda yükseliş olması, olası ihtimallerden.

sultan  12 Ağu 2010

merhabalar

10.000 var ne almalıyım ne şekilde degerlendirmeliyim uzun vadede?

admin  12 Ağu 2010

Sayın Sultan, yatırım için cumhuriyet altını tercih etmeniz önerilir. Sitemizde birçok konuda detaylı bilgiler mevcuttur.

fatih60  12 Ağu 2010

altın bozddurmak için bu akşamki rakamlar nasıl daha yukarı gidebilirmi sizce

Kus  12 Ağu 2010

admin bey sanırım gene altın yükselişe geçeceğe benziyor ne diyosunuz.bozdurmamak lazım değil mi altın hesabım var düğünüm var aralıkta beklemeliyim değil mi benim için düşsede çıksada kayıp olmaz.gram olduğu için …

admin  12 Ağu 2010

Sayın fatih60 ve Kus, fiyatlarda iki gündür yükseliş yaşanıyor fakat bozdurmak için avantajlı diyemeyiz. İki gündür yaşanan yükselişin devam edip etmeyeceğini yakın zaman için bilemeyiz malesef. İhtiyaç yoksa şu sıralar altında kalmak daha mantıklı görünüyor. Bu fiyatların 5 TL kadar üzerine ulaşmıştı fiyatlar. Tercih size kalmış sonuç itibarı ile. Umarım en hayırlı seçimi yaparsınız kendi adınıza.

ayseds  13 Ağu 2010

merhabalar sayın admin,
ben 1 yılı aşkındır sitenizi takip ediyorum ve ata lira ile ziynet altın alıp yatırım yapıyorum..son zamanlarda biraz daha alım yapmıştım ve eylülde bir miktar daha almayı planlıyordum..bugün 386tl den 4 adet ziynet altın aldım ama pahalı aldım gibi geldi..sizce alım yapmaya devam edebilirmiyim yoksa alım için beklemedemi kalayım?cevabınız için şimdiden teşekkürler.

admin  13 Ağu 2010

Sayın Ayseds, sitemizi takibiniz için teşekkürler. Aldığınız fiyat yüksek değil. Kuyumcular odasının belirlediği fiyat üzerinden kuyumcunuz indirime gitmiş ve uygun fiyattan vermiş. Gram fiyatın 57 TL ye düştüğünde sitemizde alım için uygun olduğunu belirten bir yazı yazmıştım. O rakama bakarsak alım için olan avantaj biraz değerini kaybetmiş durumda. Şuandada fiyatlar zirveden 5 lira kadar uzak olması sebebiyle alım yapılmaz diyemeyiz fakat büyük avantaj, mutlaka alın diyecek rakamlarda yok. Tercihinze kalmış bir seçim olacak. Eğer kafam rahat olsun bir kaç lira düşüş yaşanırsa yaşansın diye düşünürseniz alım yapabilirsiniz.

necati  14 Ağu 2010

ben evlilik hazırlıgı yapan bırı olarak elıme ımkanım gectıgınce altın almaya karar verdım.Sizce altın almak ıcın beklenmelımı yoksa ufak tefek sımdıden de alınmalı mı tavsıyenız ıcın tsk ederım….saygılarla

admin  16 Ağu 2010

Necati bey, alım için varolan avantaj son bir kaç günde azalma gösterdi fiyatların yükselişe geçmesiyle birlikte. Buna rağmen hala zirveden 5 lira kadar geride olması alınabilir olarak değerlendirilebilir. Tercihe kalmış bir durum oluşturuyor. Alım yapıldığında fiyatlarda hafif gerileme yaşanmaz diyemeyiz malesef fakat uzun vadeli düşünüldüğünde seviye uygun.

çağlar  17 Ağu 2010

slm admin ben paramı harcamayayım diye 63 lira iken altın hesabına yatırdım paramı 97 gram altın aldım bu düşüşler beni korkutuyo şuan için zarardayım dahada zarar etmekten korkuyorum sizce ne yapmalıyım?? şimdiden teşekkür

hasan  20 Ağu 2010

Alım yapmak için biraz daha düşmesini bekliyordum ancak 59.80′lere çıktı. Sizce böyle artmaya devam eder mi, bu artışın sebebi nedir? Yoksa biraz daha beklemeli mi?

caglayan  20 Ağu 2010

merhaba.altın 1240 lardan geri döner diye yorumlar var.elimde 7-8 milyar gibi altınım vr 405tlden ata almıştım.kara geçtiğim anda bozsam mı:?yoksa altın inecek 1240lardan düşecek söylentisi yalanmı.çıkacak mı altın?

admin  20 Ağu 2010

Sayın Çağlar, fiyatlar yüksekken almışsınız. Sitemizi takip etseydiniz alım ve satım için uygun zamanlarda haberler giriliyor. Nakite ihtiyacınız yoksa ve altını paraya çevirmeyi düşünmüyorsanız fiyatların düşmesi sizi korkutmasın veya üzmesin. Altın elbet zaman içinde yükselir. Şuan beklemede kalmanız en uygun olandır. Fiyatların dahada gevşemesi sizi karamsarlığa itmesin. Söylediğim gibi şuan nakite ihtiyaç yoksa kötü düşünmeye gerekte yoktur.

Hasan bey, yakın zaman içinde net tahminlerde bulunmak insanları yanlış yönlendirmekten başka pek işe yaramaz. Yani tahminler tabikide tutabilir ama altın fiyatları üzerine net böyle olacak görüşleri aldatır. Bu sebeple sorunuza net yanıt vermem sizide yanlış yönlendirmeye sebep olabilir. Fiyatların 57 lirada olduğu zamanlar alım için uygun olduğunu belirtmiştik. Şu günlerde fiyatların yükselişi alım için varolan avantajı yitiriyor. Uzun vadeli yatırımda bu ufak miktar farkı pek önemli olmayabilir alım yapılabilir. Bekleme yapmak ise tercihe kalmış. Fiyatların tekrar gevşeme ihtimali en az hafif yükselişlerin yaşanması kadar ihtimali olağan durumdur.

Sayın Çağlayan, yukarıdaki yorumlarım sizede ışık tutacaktır mutlaka. İhtiyacınız yoksa bozmak için aceleci davranmamanız daha iyi olur. Yüksek fiyattan almışsınız o sebeple sabır göstermeniz gerekiyor.

asi5534  25 Ağu 2010

slm uzun ben has altın yani diger adı plaka sanırım sizce bu fiyat lar uygunmu almam için tşk:)

ayseds  25 Ağu 2010

sayın admin..
altın alırken ziynet-tam altın veya yarım altın almak arasında avantaj veya dezavantaj varmıdır?yoksa ziynet,yarım,çeyrek hiç farketmezmi yatırımcı ve kuyumcu için..cevabınız için şimdiden teşekkürler..

admin  25 Ağu 2010

Sayın Asi5534, fiyatlar orta seviyede büyük avantaj yok. Tercihinize kalmış alım için. Söylediğiniz plaka şekilde has altın alım imkanınız varsa yatırım için birebirdir fakat herzaman istediğiniz yerde bozduramayabilirsiniz onu. Ayarı yazmaz ise ayar kontrolü yapılmalıdır çünkü.

Sayın Ayseds, aralarında fark yoktur. 4 çeyrek, 1 ziynet veya 2 yarım hepsi aynı kapıya çıkmaktadır. Saklama kolaylığı açısından genelde ata lira yani cumhuriyet altını tavsiyedir.

msk0706  28 Ağu 2010

sayın admin elimizde 10.000 tl lik cumhuriyet altını var bir iki ay önce 395 den almıştım şuan 2000 tl nakit var altınımı çoğaltmak istiyorum ama şuan o eski fiyattan vermiyolar biraz beklemeli miyim yoksa al mı dersiniz? tşklr…

asi5534  28 Ağu 2010

evet genelde plaka altın alıyorum aldıgım yerede çok rahat bozdurabiliyorum.şu anki yüksek fiyattan aldım bazan risk almak gerekir diye düşünüyorum her yıl bu zamanlarda alım yapıyorum.ve şu ana kadar zarar etmedim sonucunda bekletme imkanım var tşkler:)

admin  28 Ağu 2010

Sayın msk0706, alım için pek cazip değil fiyatlar fakat yeniden fiyatların 57 liraya gelmesini beklemek risk olacaktır. Eğer risk almak istiyorsanız bekleyebilirsiniz fakat risk almak istemiyorsanız bu fiyatlarda çok kötü fiyatlar değil. Daha yukarı fiyatlarıda görmüştük neticede.

Sayın asi5534, kuyumcunuz size böyle bir avantaj sağlıyorsa şanslısınız. Normalde plaka şeklinde altın satılmıyor çünkü. Kuyumcular kendi aralarındaki alışverişlerde kullanıyor bu tür plaka altınları. Hayırlı olsun yatırımlarınız.

mustafa hakan  05 Eyl 2010

öncelikle kolaylıklar dilerim. sayın admin ben 67 tl iken altın aldım şuan bir miktar kar etmiş bulunmasktayım. geçenlerde para ve altın konusunda uzman olarak bilinen bir kişi altında beklemenin pek bir avantajı olmadığını söyledi. Ancak benim tahminime göre altın aralık ayına kadar 68 TL görür gibi geliyor. ben beklemeyi tercih edeceğim. Sizin düşünceleriniz nedir? Çok teşekkür ederim.

admin  05 Eyl 2010

Sayın Mustafa Hakan, sanırım 67 değilde 57 yazmak istediniz? Sorunuza gelince öncelikle birilerinin yorumu üzerine yorum getirmeyi pek doğru bulmam. Kişilerin kendi yorumlarıdır saygı duymak gerekir. benim yorumuma gelince, bugünkü fiyatlara bakıldığında altında durmak yerine bozdurmanın büyük bir getirisi olmaz. Çünkü fiyatlar zirveden uzak. Ve bir süredir orta seviyede seyrediyor. Bu durumda doğru düşüncedesiniz ve şuanda altında olanlar altında kalıp yükseliş beklemeleri doğrultusunda daha doğru tercih yapacaklardır. Bu bekleyişte aceleci olmamak gerekir. Hafif gevşemeler yaşansada sabır gösterildiğinde fiyatlar yukarı yönde seyir izlemesi daha yüksek ihtimaldir.

serkanadem  10 Eyl 2010

merhaba… sitenizle yakın zamandan beri bir inceleme içinde bulundum ve bir bankada altın fonlarından yaralanmak için hesap açtırdım… henüz elimde altın yok yarumları takip etmeye çalışıyorum altın almak yada beklemek arasında kaldım. sanki düşüş yönünde herhangi bir gelişme yaşanması zor gibi gözüküyor… bunun için şimdiden altın alımına başlasam mı yoksa biraz olsun bekleyip görmek daha uygun olur mu… altının seyri nasıl gider… referandum altın fiyatlarında etkin olur mu…

admin  11 Eyl 2010

Serkan bey, fiyatlar orta seviyede olduğu için kararsızlık yaşanması ve arada kalınması normaldir. Düşüş olsada çok yüksek oranlarda gerileme ihtimali zayıf. Bu durumda tercih size kalıyor. Uzun vadeli yatırım için alıyorsanız hafif düşüşler yaşansada üzülmenize gerek olmaz. Zamanla mutlaka toparlar. Altının seyiri konusunda sitemizde haberler giriliyor takip ederseniz bunlar da fikir edinmenize yardımcı olabilirler. Referandumun doğrudan altın fiyatlarını etkileyeceğini söyleyemem fakat mutlaka 13 eylül sabahı ve gün içinde altın fiyatlarındaki hareketlilikler merak konularından biri olacak.

Ertuğrul Esen  12 Eyl 2010

Sayın admin, ben öğrenciyim ve durumm orta seviyede elimde cüzi bir miktar birikmiş para var biraz çeyrek altın almak niyetindeyim kısacası tanesi 100 liradan olan çeyrek altının benim mecburen 13 eylülde alacağımı düşünürsek (çünkü 12 eylülde kapalı oluyor kuyumcular) ilk sorum sizce 13 eylül günü 100 lirada kalırmı fiyatlar ? Diğer sorum ise ilerleyen günlerde 100 TL olan fiyatta nasıl değişmeler görünür sizce ? ve son sorum sizce şu günlerde benim bu kararım nekadar doğrudur yani altın almam sizce doğru karar mı şuanda kısa vadede kazanırmıyım ? Şimdiden teşekkür ediyorum..

admin  12 Eyl 2010

Sayın Ertuğrul Esen, çeyrek altının fiyatı şu günlerde 104 lira. Yarın piyasaların açılmasıyla birlikte bu fiyattan veya 1 2 lira altında indirimli alabilirsiniz. Gün içindeki hareketlilikleri şuan anlamak mümkün değil fakat büyük ihtimal pek fiyat farkı olmayacaktır. Bu fiyatlardan yararlanmak istiyorsanız saat 11 olmadan gidip alabilirsiniz. Kuyumcular saat 9 ile 10 açılır. Piyasalar ise saat 11 de açılır. Bu durumda saat 10 da gidip çeyrek altın almak istediğinizde size bugünkü fiyattan satış yapacaktır. Altında kısa vadede kazanmak biraz zor ve birazda şans işi. Şuan fiyatlarda büyük bir avantaj yok. Önümüzdeki günlerde yükselirse kâr elde edersiniz. Yakın zaman için örneğin bu ay yükselir, düşer gibi yorumda bulunmak aldatıcı ve yanlış yönlendirici yorumlar olur.

gizem  17 Eyl 2010

SAYIN admin bey; yaklasık 1 sene once 2500,3000 euro almıstım.euro’yu aldığımda fıyatlar baya yuksektı 2,12 lerı gormustu şimdi euro tekrar yukselmeye basladı SİZCE biraz daha bekleMELİMİYim euroyu bozduraup altına geçmek için : altın fıyatları da yuksek suanda bu fiyatların altına düşermi? tl de kalmak mı yoksa zararı göze alıp altına gecmek mı daha ıyı yardımcı olursanız sevınırım. yatırımım 1 yada 2 sene yada daha uzun olacak

özbi  17 Eyl 2010

sayın admin elimde bir miktar cumhuriyet altını ve 200 gr kadar bileziğim var bozdurmak için biraz bekleyeyim mi yoksa şu an uygun mudur,yükseliş devam eder mi acaba?yalnızca cuhuriyet altını bozdurup altın hesabı açsam mı sizce,her bankanın uygulaması farklı mıdır alım satım konusunda.

admin  17 Eyl 2010

Gizem hanım, Euro ve Dolar oranlarında yıllar sonra aynı veya daha düşük oranlarla karşılaşılabiliyor. Beklemek sizin tercihinize kalmış açıkçası fakat hep daha iyi oranlar beklemek vakit alabilir. Kafanızın rahat etmesi açısından şuanda altına geçebilirsiniz. Sonuçta Euro yükseldiğinde altının da yükselmeyeceğinin garantisi yok. Uzun vadeli olarak TL de kalmak hiç bir zaman mantıklı değildir. Altına geçmek herzaman kazandırır.

Sayın Özbi, eğer ihtiyaç yoksa yakın zaman içinde altında kalmak daha mantıklı. Bu fiyatların daha üzerinde rakamları görmüştük. Banka hesabı konusunda ise, Altını bozup yeniden altın almak gibi birşey oluyor yapacağınız işlem. Bu zarar ettirir. Güvenlik probleminiz yoksa elinizdeki altınlar kalsın, yeni yatırımlarınızı banka altın hesabı kullanarak yapın. Bu daha uygun olacaktır. Banka altın hesapları ile ilgili daha detaylı bilgiler sitemizde uygun kategoride yer almaktadır. Orayıda incelemenizde fayda vardır.

ömer  19 Eyl 2010

elımde 3 4 tane ata lira var 393 tl den aldım we 7 8 tane kucuk altın aldım 95 tl den suan fıyatları yuksek yasım 18 olmak uzere ılerıye donuk bı yatırım yapmak ıstıorum para buldukca eklemek ıstıorum sızce altın aldıgımda bır dusme olurmu yada gelecegımde bırıkmıs bıraz param olurmu şimdidedn teşekkür ederim

admin  20 Eyl 2010

Sevgili Ömer, altın uzun vadede her zaman yükselir. Bu sebeple ileridede elinizdeki altınların değeri kat kat artacaktır. Sitemizde istatistikler kısmı var. oraya göz atarsanız orada her yıla ait fiyatlar yazmaktadır. Ne kadar kazançlı olabileceğinize dair bilgiler mevcut. Aynı şekilde yatırım yapmaya devam etmeniz size kazandıracaktır.

mhakan  21 Eyl 2010

sayın admin merhabalar ben yaklaşık 40 bi tl civarı banka üzerinden altın aldım . aldığımda fiyatlar 57.50 civarı idi. şuan 1500 tl bir kazancım var . ancak altın fiyatları 61 üzerine çıkmıyor altının onsu rekor kırmasına rağmen geçen yıl gördüğü rekor seviyelerin epey bir altında . fiyatlar en azından geçen yıl gördüğü seviyeleri ne zaman yakalar . yoksa bu seviyelerden bir geri gidiş olurmu . bu konuda bilgi verireniz sevinirim.

kenan  21 Eyl 2010

Sayın admin, yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum,kimi zaman da cep telefonu vasıtasıyla okuyorum.Yalnız mesaj sayfasının uzunluğu nedeniyle sorun yaşanabiliyor.Bu mesajları arşive kaldırıp yeni bir sayfa açabilir misiniz?Teşekkürler

admin  21 Eyl 2010

Sayın Mhakan; ons, dolar ile ilişkili olduğu için ons fiyatının yükselmesinde Dolar kuru önemli rol oynuyor. Fiyatlarda yeni yükselişler olacaktır bunun sinyallerinide veriyor ara ara fakat net olarka 1 ay sonra, ocakta veya şubatta gibi yorumlar yapamam malesef. Altın bozdurmak için aceleci davranmamanızı öneririm.

Kenan bey, her 250 300 yorum olduğunda yeni bir sayfa açıyorum. İsteğiniz üzerine yarın yeni bir sayfa açayım sizin içinde iyi olur ozaman.

asi  22 Eyl 2010

merhabalar ben 61 tlden 30 000tllik plaka diye adlandırılan altından aldım ve bunu her yıl yapıyorum altın ın kaybettirdigini ben görmedim yılsonu 67 seviyesini görür diyorum ben uzun vadede kazanç daha çok oluyor yeni sayfa açarsanız bende memnun olurum admin bey kolay gelsin:)

Konu Ara

Altinfiyat.Net Hakkında

Altinfiyat.net Altın ve Kuyumculuk sektörü hakkında insanları doğru yönde bilinçlendirmek için varolmaktadır. Sitemizde altın alımı hakkında detaylı bilgiler, Altın Seçimi, Yatırım Altınları, fiyatlar gibi güncel detaylı bilgileri bulabilirsiniz. Sitedeki bilgiler Kuyumculuk sektöründeki deneyimlerim ile birlikte insanlara doğru bilgiler vermek için yazılmıştır. Kopyalanması yasaktır. Kopyalanması halinde Kopyalayan kişi ve Kopyalanan yer hakkında hukuki işlemler yapılır. Sitedeki içerikler bilgi verme amacıyla yazılmış olup sorumluluk kabul etmemektedir.


Altın Hesap Makinesi

Satış

Bozdurma

Miktar

22 Ayar (gr)
18 Ayar (gr)
14 Ayar (gr)
Cumhuriyet Altını
Çeyrek Altın


Yararlı Sayfalar

Altın Fiyatları - Sitemap - Google - Çeyrek Altın Fiyatları - Çeyrek Altın - Altının Gramı - Çeyrek Altın Fiyatı - Cumhuriyet Altını